سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شورای امنیت شکایت عراق از ترکیه را در دستور کار خود قرار داد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل شکایت عراق در خصوص ورود نیروهای ترکیه به خاک این کشور را در جدول برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی همچنین تاکید کرده که دولت عراق همچنان در برابر ترکیه از گزینه سیاسی استفاده خواهد کرد و اجازه تجاوز به حاکمیت دولت عراق داده نخواهد شد.

همچنین شبکه خبری المیادین با انتشار بخشی از سخنان ابراهیم الجعفری به نقل از او نوشت: اگر اجازه دخالت این کشور در عراق را بدهیم به معنی این است که به دیگر کشورها نیز اجازه دخالت داده‌ایم. نیروهای نظامی ترکیه بدون اطلاع دولت عراق تا عمق 110 کیلومتری در خاک عراق پیشروی کرده‌اند.

ابراهیم جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  حاکمیت عراق خط قرمزی است که اجازه عبور از آن را به کسی نخواهیم داد و حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق اقدام تجاوزکارانه است، پادگان نظامی ترکیه در بعشیقه باید بسته شده و نیروهای ترکیه منطقه را ترک کنند.

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: در همین راستا و برای محافظت از روابط استراتژیک خود با ترکیه از چندین محور از جمله گفتگو با این کشور تلاش‌ها برای حل این بحران را آغاز کردیم، همچنین خواستار تشکیل جلسه فوری وزرای خارجه اتحادیه عرب برای حل این بحران شدیم.

وزیر خارجه عراق در پایان تاکید کرد ملت عراق، دولت، مرجعیت و همه مؤسسات اجتماعی کشور حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق را محکوم و رد می‌کنند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
نبویان + شکایت شورای عالی امنیت ملی به خاطر انتقاد