استکی‌ها راغب به همراهی تیم ملی نبودند


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره تأخیر در صادر شدن ویزای تیم ملی از سوی بحرین گفت: ما می دانستیم آنها می‌خواهند ما را اذیت کنند به همین دلیل ویزا با تأخیر صادر شد. بحرین تحت تأثیر مسائل اخیر قرار گرفته اما می‌دانستیم چیزی به نام صادر نکردن ویزا وجود نخواهد داشت.

وی درباره حاشیه‌های تیم ملی و بحث پیوستن لژیونرها از جمله برادران استکی و موسوی اظهار داشت: الله‌کرم استکی با باشگاهی در فرانسه قرارداد بسته که اولویت را به باشگاه داده بود. ما قرارداد او را داریم یک بندی در آن وجود دارد که به باشگاه اجازه می‌دهد هر زمانی به او نیاز داشت اولویت باشگاه باشد. به همین دلیل او اجازه نداشت در تمرینات تیم ملی شرکت کند.

مهدوی در مورد وضعیت سجاد هم عنوان کرد:‌ او آنقدر با من صحبت‌های مختلفی داشته که نمی‌دانم کدامیک درست است. چند کشور را گفت که با آنها قرارداد دارد. او حرف‌های مختلفی به من زده و در نهایت نامه نوشته و گفته به دلیل مسائل شخصی نمی‌تواند در تیم ملی حضور داشته باشد اما او سرباز تیم ملی است و نمی‌تواند بگوید امروز نیستم و فردا هستم. ما فایل صوتی آنها را داریم. این دو بازیکن به دلایل مختلف راغب نبودند به تیم ملی کمک کنند.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که با این دو بازیکن برخوردی خواهید داشت یا خیر، تصریح کرد: این دو بازیکن تا انتخابی المپیک یعنی تا فروردین همراه ما نخواهند بود. البته برنامه موسوی فرق می‌کند. او آخرین بازی‌اش را در رومانی انجام داده و خودش را به بحرین می‌رساند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه قطر با تیم دوم خود در مسابقات شرکت می‌کند، عنوان کرد: این‌ها شایعه است. هیچ تیمی دوست ندارد سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا را از دست بدهد. نمی‌دانم این شایعات از کجا نشأت گرفته اما واقعیت ندارد و قطر با تیم اولش در این مسابقات شرکت می‌کند.

مهدوی در ادامه مصاحبه خود درباره اینکه برخی ورزشکاران از سرمربی تیم ملی اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند او بار فنی زیادی ندارد، تصریح کرد: از نظر فنی این حرف قابل قبول نیست اما از نظر رفتاری او برنامه‌های خاصی دارد. روابط عمومی قوی ندارد و تأکید زیادی روی نظم دارد. مربیان اروپایی انتظار دارند بازیکن ملی در چارچوب خاصی رفتار کند.

وی درباره خط خوردن چند بازیکن ملی تأکید کرد: ما جلسات زیادی را با عرفان داشته‌ایم. این سرمربی با مدرک و فیلم بازی‌ها و آنالیزهایی که داشته به ما می‌گوید که به عنوان مثال این بازیکنان نه الان و نه هیچ زمان دیگری به درد تیم ملی نمی‌خورند.

رئیس فدراسیون هندبال درباره اینکه سجادی معاون وزیر ورزش در مورد اتفاقات اخیر و همینطور ایمان جمالی به شما هشدار داده، گفت: جمالی حدود سه سال پیش پاسپورت مجارستان را گرفته و همان روز هم گفته بود اگر تیم ملی مجارستان بخواهد برای این تیم بازی می‌کند. اخیرا هم سرمربی تیم ملی مجارستان او را انتخاب کرده است. به عنوان یک ایرانی از این موضوع به شدت گله‌مند هستم و هیچ راه قانونی برای مقابله وجود ندارد. او متأسفانه تصمیم گرفت برای تیم ملی مجارستان بازی کند.

منبع : فارس


ویدیو مرتبط :
از تاکید وزارت ورزش بر اردوی تیم های ملی تا حواشی قهرمانی تیم ملی تکواندو