سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان کیست؟


بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان کیست؟ایرنا/ سازمان بین المللی تحقیقات صلح استکهلم اعلام کرد هند در سالهای 2011 تا 2015 بار دیگر بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان بود.

روزنامه انگلیسی زبان تایمز آو ایندیا روز سه شنبه به نقل از سازمان بین المللی تحقیقات صلح استکهلم نوشت:هند در این دوره زمانی، 14 درصد از کل واردات سلاح جهان را به خود اختصاص داد.
به گفته کارشناسان، این میزان واردات سلاح از سوی هند نشان دهنده شکست توسعه صنعت نظامی بومی با نام «ساخت هند» دولت مودی است .
جدیدترین داده های منتشر شده توسط سازمان بین المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می دهد که واردات سلاح هند حتی از بزرگترین رقبای این کشور مانند چین و پاکستان سه برابر بیشتر بوده است . براساس این گزارش ،کشورهای روسیه ،امریکا، اسرائیل و فرانسه از بزرگترین تامین کنندگان نظامی هند دراین مدت بوده اند.
پس از هند، چین با 4.7 درصد،استرالیا با 3.6 درصد، پاکستان با 3.3 درصد، وییتنام با 2.9 درصد و کره جنوبی با 2.6 درصد در رده های بعدی واردکنندگان سلاح و تجهیزات جهان قرار دارند.
این در حالی است که چین پیش از این به عنوان بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان بوده است اما این کشور با ساخت بخشی از تسلیحات وتجهیزات نظامی در داخل این کشور از وابستگی خود کاسته است .
کشورهای پاکستان، بنگلادش و میانمار به ترتیب بزرگترین مشتریان صنعت نظامی چین محسوب می شوند .
سازمان بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در این گزارش با اشاره به وابستگی 90 درصدی هند به واردات سلاح در سالهای 2006 تا 2010 و 2011 تا 2015، دلیل افزایش وابستگی هند به واردات سلاح را نبود یک صنعت نظامی رقابتی داخلی در این کشور دانسته است.
هند در یک دهه گذشته بیش از 120 میلیارد دلار برای خرید تجهیزات نظامی از کشورهای خارجی هزینه کرده است و انتظار می رود که این میزان در 10 سال آینده افزایش یابد.
دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که از سال 2014 روی کار آمد طرح « ساخت هند» را در بخش دفاعی و سایر بخش های تولیدی کشور اغاز کرده است اما این طرح در بخش دفاعی هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.
هند هم اکنون 2 توافقنامه بزرگ نظامی شامل خرید مستقیم 36 فروند جنگنده رافایل از فرانسه به ارزش 6 میلیارد دلار و پنج سامانه موشکی اس 400 از روسیه با قیمت 5 میلیارد دلار به امضا رسانده است.
دولت هند در راستای بومی سازی صنعت نظامی خود از شرکت های نظامی دولتی درخواست کرده است تا خود را برای رقابت با شرکت های خصوصی آماده کنند.
دولت در طرح جدید خود قصد دارد شرکت ها خصوصی را به عنوان «همکاری راهبردی» در زمینه های تولید جنگنده، کشتی جنگی، تانک و موشک های رهیاب مشارکت دهد.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
بزرگترین وارد کننده انواع دستگاههای پخزن در ایران