سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاسخ قاطعانه ظریف به تلاشهای مخرب عربستان در نشست استانبول


پاسخ قاطعانه ظریف به تلاشهای مخرب عربستان در نشست استانبولتسنیم/ هیات ایرانی با تلاشهای مخرب عربستان سعودی در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در استانبول به شدت مخالفت کرد و نسبت به عواقب این رویکرد هشدار داد.

ظریف با اشاره به تجربه سوء استفاده ابزاری از سازمان همکاری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اظهار داشته است: در آن مقطع آقای طارق عزیز، وزیر خارجه وقت عراق، بندهایی ضد ایرانی را با حمایت تعداد معدودی از کشورهای منطقه به تصویب می رساند اما ما اعتنایی به این رویکردهای ضد ایرانی نمی کردیم. باید از گذشته درس عبرت گرفت، ببینید الان طارق عزیز کجاست؟

وزیر خارجه تاکید کرده است چرا برخی کشورهای عضو سازمان همان سیاستهای شکست خورده را تجربه می کنند.دکتر ظریف درباره محکوم کردن حزب الله لبنان نیز اظهار داشت، این اقدام تنها باعث خشنودی رژیم صهیونیستی و تشویق آن می شود.ظریف در سخنرانی خود در این نشست ضمن تاکید بر اینکه اجلاس سران باید بدنبال تقویت وحدت اسلامی باشد اعلام کرد، مشکلات و اختلافات میان کشورها باید از طریق گفتگوهای دوجانبه حل شود نه اینکه مسایل دوجانبه را به نشستهای چند جانبه کشاند.وی ضمن اشاره به بهانه جویی های عربستان سعودی جهت سوء استفاده از حادثه حمله به سفارت و کنسولکری این کشور در ایران به دنبال اقدام تحریک آمیز سعودی ها، به محکومیت این حملات توسط ایران و برخورد جدی با مرتکبین این حادثه اشاره و تاکید کرد علیرغم اقدامات مخرب برخی کشورهای عضو سازمان علیه ایران، ما همواره بهبودی روابط با کشورهای همسایه و اسلامی را با اولویت دنبال کرده ایم. این درحالی است که برخی از این کشورها از صدام حسین در جریان جنگ علیه ایران حمایت کرده و در جنایات صدام علیه مردم ایران شریک بودند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
پاسخ قاطعانه ملا باسم کربلایى به شایعات