سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ توصیه برای اضافه شدن شیر مادران


بارداری/ توصیه برای اضافه شدن شیر مادرانجام نیوز/ شیر مادر در ۱۰ دقیقه اول، آبکی است ولی ۱۰ دقیقه دوم، شیر دادن، ویتامین‌ها و پروتئین‌های آن بیشتر است.
سید حسن ضیایی درباره راه‌های ازدیاد شیر مادر اظهار داشت: نخستین غذای مادر بعد از زایمان تا آخر دوران شیردهی، رُطب و خرمای تازه است.
به گفته وی به همراه غذا، سبزی ریحان و سبزی پونه خورده شود، همچنین به همراه غذا کاهو بدون سُس میل شود (به‌شرطی‌که کم‌خونی ژنتیکی, فاویسم و کم‌خونی داسی شکل نداشته باشند)، گرچه خوردن کاهوی پُخته بهتر است.
این محقق طب اسلامی افزود: وسط روز، عصرانه و شب یعنی در شبانه روز، سه استکان چای رازیانه مخلوط با عسل نوشیده شود، البته مصرف این چای برای زنانی که فرزند پسر دارند باید پرهیز شود.
ضیایی ادامه داد: همراه صبحانه، شیر عسل، شیر خرما، حلیم گندم گوشت خورده شود؛ عصرانه و وسط روز میوۀ انگور میل شود، یک ساعت و نیم بعد از غذا یک قاچ خربزه خورده شود و دارو گیاهی فِنِلین نیز برای افزایش شیر مادر مفید است.
وی بیان داشت: آبگوشت بدون نان خورده شود و به همراه شام، یک بشقاب سوپ که در آن هویج و سبزی جعفری باشد, مصرف شود و در شبانه‌روز یک قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه خورده شود (لازم به ذکر است که سیاه‌دانه دارای طبیعت گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن موجب بی‌قراری و بی‌خوابی مادر و بچه خواهد شد).
این محقق طب اسلامی اضافه کرد: هر صبح و ظهر و شب، یک قاشق مرباخوری عسل آویشن به همراه شیر، آب یا آبجوش وِلَرم خورده شود و هر 6 ساعت یک لیوان آب‌جوش وِلَرم میل شود.
ضیایی عنوان کرد: اگر شیر مادر آبکی است حتی زمانیکه 20 دقیقه از هر سینه شیر می‌دهد (زیرا 10 دقیقه اول شیر دادن آبکی است ولی 10 دقیقه دوم شیر دادن، ویتامین‌ها و پروتئین‌های آن بیشتر است) باید مادر در هر شبانه‌روز 14 عدد مغز بادام شیرین درختی بدون پوست قهوه‌ای آن بخورد.

وی خاطرنشان کرد: نصف قاشق چایخوری پودر گُلپَر با عسل مخلوط شده و میل شود؛ شب‌ها قبل از شام، 7 عدد آلو بخارا (به‌صورت مکیدنی) خورده شود. همچنین مصرف انار شیرین یا ربّ انار شیرین توسط زنان باردار و مادران شیرده، موجب تقویت مادر و فرزند شده و به رشد آیندۀ کودک کمک می‌کند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
بارداری و سلامت مادران