سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارگروه مشترک ستاد دیه و معاونت اجتماعی قوه قضائیه تشکیل می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، در دیدار سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاددیه کشور و محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مقرر شد به منظور گسترش فرهنگ انتظامی و قضایی، نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری، تولید محتوای آموزشی و اصلاح رفتار حقوقی شهروندان کارگروه ویژه ستاد دیه کشور با حضور جمعی از حقوقدانان محاکم قضایی، کارشناسان اجتماعی و هنرمندان مردمی تشکیل شود.

جولایی در این جلسه ضمن اعلام آمار قریب به 10 هزار نفری محکومان غیرعمد گفت: با توجه به مشاهدات میدانی ستاد یه کشور و تلاش این نهاد مردمی در حوزه مستندسازی و تولید تعدادی از بسته‌های آموزشی و توزیع آن در محافل عمومی و همچنین برخی تجارب این معاونت همچون برپایی نخستین دوره آموزشی روزنامه‌نگاری با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در موضوعات خانواده، خشونت و مواد مخدر، امید است این کارگروه تنها در قالب تشریفات و یک اسم باقی نمانده و در کاهش حداکثری افراد از ورود ناخواسته به زندان‌ها موثر باشد.

وی ضمن تقدیر از همیاری نیکوکاران در همیاری ستاد دیه در دستگیری از زندانیان مستمند افزود: به دلیل نوع‌دوستی هموطنان نیکوکار و سابقه تمدنی و اسلامی همواره اهتمام ما به آزادی یک زندانی معطوف بوده حال این که با کمک‌های خیرین خداجوی کشور و همیاری آن‌ها در زمینه پیشگیری می‌توان همین بودجه را صرف مواجهه با بسیاری از معضلات تلخ اجتماعی و فردی، در این حوزه مهم و مغفول از توجه سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل ستاددیه کشور تصریح کرد: هرچند رسالت نخست این مجموعه صرفاً رهایی زندانیان آبرومند جرائم غیرعمد بود اما در شرایط فعلی موضوع پیشگیری اگر اولی از بحث آزادی نباشد هم شأن موضوع درمانی در این ستاد مورد توجه و پیگیری است.

گفتنی است، در این ملاقات 2 ساعته ضرورت ورود نکات آموزشی و مصداقی در مقاطع مختلف تحصیلی، تولید برنامه‌های مشترک تلویزیونی و سینمایی و نیز بسط نگاه تشویقی در هدایت عمومی برای رعایت قوانین، از جمله موضوعاتی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IG43WQ


ویدیو مرتبط :
علت مقابله قوه قضائیه با برخی از شبکه های اجتماعی