سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اسپارکس با «من را نگاه کن» به صدر جدول پرفروش‌ها برگشت


مهر/ کتاب «من را نگاه کن» نوشته نیکولاس اسپارکس نویسنده ۵۰ ساله آمریکایی در صدر فهرست نیویورک تایمز برای رمان‌های پرفروش در هفته‌ای که گذشت، جای گرفت.
 این لیست هر هفته و با رصد هر دو نوع کتاب‌های کاغذی و الکترونیکی منتشر می‌شود و در این هفته کتاب تازه اسپارکس در صدر این فهرست قرار گرفته است. همچنین کتاب «مریخی» نوشته اندی وایر برای دومین هفته در جایگاه دوم قرار گرفته است.
اسپارکس از نویسندگان پرمخاطب و خوش اقبال سال‌های اخیر بوده و رمان‌هایش همواره با فروش بالایی رو به رو بوده است.

«آدم خوشبخت» او که رمانی است درباره جنگ عراق، از این جمله است. این اثر درباره دریانوردی آمریکایی است که سال‌ها در عراق مشغول جنگ بوده و حالا به خانه برگشته اما یکی از عکس‌هایی که از عراق با خود همراه آورده نظرش را جلب می‌کند و خاطرات جنگ عراق را برایش تازه می‌کند.
نیکولاس اسپارکس ۳۱ دسامبر سال ۱۹۶۵ در آمریکا به ‌دنیا آمده و تا به امروز کتاب‌های پرفروش زیادی منتشر کرده است. مسیحیت، عشق، تراژدی و ایمان از مهم‌ترین دغدغه‌های رمان‌نویسی اسپارکس است و در اغلب رمان‌هایش رگه‌هایی از این موضوعات دیده می‌شود.
«نیکولاس اسپارکس» در کودکی تربیتی کاتولیک دیده است و اجدادش از مسیحیان آلمان، چک، انگلیس و ایرلند بودند. وی در سال ۱۹۷۴ به همراه خانواده در کالیفورنیا ساکن شد و در آنجا به مدرسه رفت. سپس در دانشگاه نتردام ادامه تحصیل داد و سپس در سال ۱۹۸۸ فارغ‌التحصیل شد.
اسپارکس نویسندگی را با نوشتن نخستین رمانش با عنوان «گذر باد» در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد. «پیغامی در بطری»، «نجات»، «عروسی»، «معتقد واقعی» و «جان عزیز» از رمان‌های معروف نیکولاس اسپارکس است. نوشته‌هایی از این رمان نوییس آمریکایی توسط مترجمانی چون طاهره صدیقیان، نفیسه معتکف و سپند نام‌آور به فارسی ترجمه شده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌هایی چون «دفتر خاطرات»، «پیاده‌روی به یادماندنی» و «شب‌های رادنث» اشاره کرد.

همچنین بر اساس این گزارش، نیویورک تایمز بجز لیست کتاب‌های پرفروش، فهرست کتاب‌های پرفروشی را هم که ادبی نیستند، منتشر کرده که در صدر این لیست کتاب «انسان در داستان‌های نیویورک» نوشته ییل اوریلی و «کشتن ریجان» نوشته مارتین دودجار به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم جای گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
‫کتاب خاطرات دوست دختر سابق اولاند در صدر پرفروش ترین ه