سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اندروید ان (Android N) قابلیت چند پنجره ای را به اندروید خواهد آورد


android-n-release-date

در بررسی اولین تبلت گوگل یعنی Pixel C دیدیم که پاشنه آشیل این دستگاه که ساخته یکی از غول های نرم افزاری جهان است، دقیقا همانیست که انتظار می رفت بهترین قسمتش باشد، نرم افزار! اندروید اکوسیستم قابل اتکایی از نظر تعداد برنامه و بازی های با کیفیت و به روز است اما این توصیف برای موبایل های اندرویدی صحیح است. وقتی به بازار تبلت ها وارد می شویم، شاهد یک اندورید کش‌آمده روی نمایشگر بزرگ هستیم که اصلا دل انگیز نیست، دل انگیز که هیچ، قابل تحمل هم نیست. اما اخبار خوبی به گوش می رسد که بوی نسخه بعدی اندروید را با خود دارد، اندروید ان (Android N)! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Multi-Tasking-Galaxy-Note-10.1اگر از کاربران سامسونگ باشید با این قابلیت از سال 2012-2013 آشنا هستید، گلکسی نوت 10.1 و گلکسی نوت 2 از قابلیتی به نام مالتی ویندو بهره می بردتد که در آن شما به صورت همزمان دو برنامه را کنار همدیگر اجرا می کردید و یا می توانستید یکی را روی دیگری شناور کنید. کمی پیشرفت و در سال 2014 با ارایه سری گلکسی تب پرو، در مدل 12.2 اینچی شما قادر بودید 4 برنامه را همزمان و در کنار هم اجرا کنید!

maxresdefault

در همین میان ویندوز 8 هم قابلیت دو برنامه کنار هم را ارایه می داد و البته در نهایت و امسال این قابلیت به iOS 9 رسیده است. اما همیشه جای این قابلیت در اندروید خام احساس می شد. گوگل تا کنون تبلت های نکسوس را با همکاری دیگر شرکت ها ساخته است اما پس از نجربه ساخت کروم بوک پیکسل توسط خود گوگل، Pixel C را به عنوان اولین تبلت ساخت گوگل راهی بازار کردند. این تبلت اندروید خام را دارد و هیچ بهینه سازی خاصی همانند چیزی که در تاچ ویز سامسونگ برای تبلت در آن نمی بینیم. در حقیقت اوضاع بدین گونه است که وقتی برنامه ای را روی آن باز می کنید همان رابط کاربری موبایل را می بینید که کش آمده است!

حالا تیم طراحی پیکسل گوگل عنوان کرده اند که در اندروید ان (Android N) قابلیت های زیاد خوبی از جمله دو پنجره همزمان را خواهیم دید که خبر خوشحال کننده ای است. مشخصا هم اکنون نسخه بعدی اندروید در حال توسعه است، نه گوگل و نه هیچ شرکتی دیگری لحظه ای از توسعه محصول خود دست نمی کشد.

به نظر شما اندروید N یک به روز رسانی متمرکز بر تجربه کاربری تبلت و ضفحات بزرگ خواهد بود؟ چیزی شبیه به اندروید ناکام نسخه 3.0 که البته این بار آمده است تا کام‌روا شود؟ برای پاسخ این سوال باید تا کنفرانس I/O 2016 گوگل صبر کنید!

phonearena

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید

سینا عطاییتوسط سینا عطایی

سلاممهندس شیمی، سردبیر و طراح مجله هندسه کیمیا هستم و عاشق موشکافی هر گجتی که پا به دنیا گذاشته باشه، البته اگر دوست دارید از دستم خلاص بشید یه 5D mark III بدید دستم :)

ای میل من: [email protected]اینستاگرام: sina_ataie

مشاهده همه مطالب سینا عطایی


ویدیو مرتبط :
آموزش اندروید ( Android ) | کاربرد اندروید در صنعت