تابلوهایی که پایین کشیده می‌شوند +عکس


به گزارش مشرق، با اعلام ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا و برخورد با فست فودهایی که برای فروش بیشتر خود از نماد فست فود های آمریکایی می‌کنند و اعلام خبر یک مورد پلمب در غرب تهران، جنب و جوشی در میان سایر فست فود‌هایی که به این شمایل درشهر وجود دارد، ایجاد شده است.

در ارتباط با ممنوعیت ورود و حضور فست فود های آمریکایی، مسئولان زیادی در این روز ها سخن گفته اند، به طوری که ید الله صادقی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران اعلام کرد: براساس بخشنامه‌ وزیر صنعت، کالاهای مصرفی یا کالایی که نماد آمریکایی دارند، ورود آنها به کشور ممنوع است.

تابلوهایی که پایین کشیده می‌شوند +عکسمحمود شکری نایب رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این‌ باره گفت: هر شرکت و برند خارجی، برای حضور درایران باید درمراجع قانونی ثبت شود، بعد به دبیرخانه اتحادیه نظارت مراجعه کرده و مجوز بگیرد و سپس به اتحادیه های صنفی ما مراجعه کند.

وی با تاکید بر اینکه به کالاهای مصرفی آمریکایی مجوز داده نمی شود، افزود: اگرمغازه‌هایی با چنین تابلوها اقدام به بازگشایی فروشگاه در کشور کنند مطمئن باشید که مجوزی دریافت نکرده و کسی که مجوز دریافت نکرده است باید بلافاصله پلمب شود.

بر اساس گزارش های میدانی،  یکی از فست فودهایی که در شمال شرق تهران، بر سر در مغازه خود تابلوی ویژه کینگ‌برگر را نصب کرده بود، به تازگی اقدام به تغییر نام مغازه خود به نام ویژه کینگ کرده است.

بنا براین گزارش علاوه بر فست فود هایی مک دونالد، برگر کینگ و کی، اف، سی فروشگاه هایی دیگری نیز در کشور وجود دارند که از برندهای آمریکایی برای فروشگاه خود استفاده کرده اند که به نظر می رسد طی روز های آینده تغییراتی در شکل و شمایل آنها ایجاد شود یا آنها نیز به سرنوشت رستوان پلمب شده غرب تهران دچار می شوند.

با نگاه به تابلو این فروشگاه مشخص می شود که این مغازه نیز بخشی از عنوان رستوران آمریکایی را از تابلو خود برداشته است.

بنا بر این گزارش از نکات قابل توجه در فست فود هایی که صرفا برای سود جویی یا فروش بیشتر اقدام به نصب برند های آمریکایی بر سر در مغازه خود می‌کنند این است که  نه مقامات ایرانی برای آنها مجوزی صادر کرده اند و نه از سوی کمپانی های امریکایی ادعا شده  مجوزی  برای آنها صادر شده است.

ید الله صادقی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در این باره به تسنیم گفت: برای هیچ کدام از سه برند آمریکایی "کی‌اف‌سی"، "مک‌فلری" و "برگرکینگ" آمریکایی مجوز فعالیت صادر نشده است.

از سوی دیگر سخنگویی شرکت کی اف سی آمریکا نیز در واکنش به تاسیس شعبه ای از این رستوران زنجیره ای در ایران اعلام کرد: هیچ حق امتیازی به فردی در ایران برای ایجاد شعبه کی اف سی داده نشده است و از انتشار خبرهایی در مورد گشایش رستوران غیرقانونی کی اف سی در تهران شوکه شده است.


ویدیو مرتبط :
‫آموزش رانندگی قسمت تابلوهایی راهنمایی1‬‎