آیا نمایندگی مک‌دونالد در ایران دایر می‌شود؟


پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد به دنبال گشایش نمایندگی در تهران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، بخش اعظمی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو شده است و تمرکز جهان بر تأثیر این اتفاق بر بهای نفت است؛ اما ایرانی‌ها می‌خواهند بدانند آیا با لغو تحریم‌ها نمایندگی‌های فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد در تهران دایر خواهد شد؟

رسانه‌های اجتماعی ایران نشان ‌می‌دهد مردم این کشور در حمایت از این فروشگاه دو دسته‌اند. برخی مک‌دونالد را نماد حرص و طمع آمریکا می‌دانند و از آن متنفر هستند، این در حالیست که گروهی دیگر دایر شدن این فروشگاه در ایران را نشانه پیوستن تهران به جهان مدرن می‌دانند.

فروشگاه مک‌دونالد با قرار دادن فرم درخواست امتیاز نمایندگی بر وبسایت خود، به این پرسش ایرانی‌ها پاسخ داد. در نتیجه ایرانی‌ها می‌توانند درخواست خود را برای این شرکت ارسال کنند. اما واقعیت این است که شرکت‌های نمادین آمریکایی نمی‌توانند به سرعت وارد ایران شوند. آمریکا تعداد زیادی از تحریم‌هایش علیه ایران را لغو نمی‌کند و این اقدام به این معنا است که شهروندان و شرکت‌های آمریکایی برای ورود به تجارت ایران با محدودیت روبرو هستند.

در واقع تحریم‌هایی که اواخر هفته لغو شد بیشتر به شهروندان و شرکت‌های غیرآمریکایی اجازه ورود به بازار ایران بدون ترس از جریمه‌های آمریکا را می‌دهد. 


ویدیو مرتبط :
پذیرش نمایندگی مک دونالد در تهران در برنامه تلویزیونی