رونمایی از نازک‌ترین دوربین تلفن‌ همراه


محققان تگزاس موفق به ساخت دوربین فوق ‌باریک و فاقد لنز برای استفاده در نسل آینده تلفن‌های همراه شدند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، در این فناوری از میکروچیپ بسیار نازک برای تبدیل نسبت‌های تصویری به تصاویر و ویدئو استفاده می‌شود.

در اولین نسل از دوربین‌های فوق باریک تصاویری با رزولوشن 512 در 512 پیکسل تولید شد که به زودی کیفیت دوربین‌های فاقد لنز نیز افزایش خواهد یافت.

محققان امیدوارند که به کمک این فناوری قطر نسل جدید تلفن‌های همراه را تا اندازه یک کارت اعتباری کاهش دهند.

نسل جدید دوربین‌های فوق ‌باریک و بدون لنز توسط ریچارد بارانوک و آشوک وراگاوان دو محقق دانشگاه رایس ایالت تگزاس ساخته شده است.

در این تکنولوژی برای جایگزینی لنز‌های حجیم دوربین‌های معمولی از شبکه‌ی کانال‌های نوری برای انتقال نورهای مستقیم و عرضی به حسگر دوربین استفاده می‌شود.

بارانوک در مورد شباهت‌های این فناوری با میکروچیپ‌های رایج اظهارکرد: در فناوری دوربین فوق‌ باریک مانند میکروچیپ‌ از الگوریتم‌های رایانه‌ای برای تبدیل مقیاس‌های تصویر به عکس و ویدئو استفاده می‌شود.

سازندگان نسل جدید دوربین‌های فوق باریک تلفن ‌همراه در مورد زمان بکارگیری این فناوری در تلفن‌های رایج اظهار کردند: پس از ساخت نمونه اولیه و موفقیت آن در آزمایش‌های مختلف به دنبال ساخت نمونه آزمایشی دوم با کیفیت بسیار بیشتر برای جذب شرکت‌های سازنده تلفن ‌همراه هستیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رونمایی از تلفن همراه هوشمند Lenovo Vibe Z2