ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



موافقت با اعزام تیم والیبال نشسته بانوان به پارالمپیک برای نخستین بار در تاریخ این رشته


به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال نشسته بانوان حدود یکسال پیش و در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد و با اعلام حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، تیم بانوان نیز برای اولین بار پارالمپیکی می‌شود.

اولین مرحله اردوی آمادگی بانوان ملی‌پوش با حضور 20 بازیکن منتخب از تیم اعزامی به اینچئون و نیز منتخب اردوی تیم ملی جوانان زیر 25 سال که اخیرا در تهران برگزار شده بود، به میزبانی شهر دیزیچه در استان اصفهان به عنوان اولین مرحله از اردوهای آمادگی ریو و آمادگی حضور در مسابقات جام بین قاره‌ای که اسفند ماه سال جاری به میزبانی چین برگزار می‌شود، برگزار شد.

لیلی توکلی، نایب رئیس انجمن والیبال معلولین در این باره گفت: اردوی برگزار شده بسیار عالی بود و از همکاری شهرداری و اداره ورزش و جوانان دیزیچه و نیز شرکت فولاد آلیاژی اصفهان که در برگزاری این اردو با انجمن همکاری داشتند و میزبانی تیم ملی را بر عهده گرفتند، قدردانی می‌کنم. ضمن اینکه از لحاظ فنی به خصوص تاکتیک‌ها بسیار خوب کار شد و توانستیم نکات مورد نظر را به بازیکنان انتقال دهیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: حضور فرید صائبی به عنوان مدیرفنی در کنار تیم بانوان اتفاق بسیار خوبی است و با تجربه خوبی که در میادین مختلف جهانی و پارالمپیک دارد و همین طور رصد آنلاین شرایط والیبال نشسته دنیا، کمک بزرگی به بانوان در خصوص بهبود عملکردشان در زمینه تکنیک‌ها و تاکتیک ها کرده است.

توکلی گفت: پیش از اعزام به مسابقات پارالمپیک ریو، اسفند ماه سال جاری مسابقات جام بین قاره‌ای را در کشور چین پیش رو داریم که از هر قاره، دو تیم قهرمان و نایب قهرمان در آن شرکت می‌کنند و از آسیا نیز تیم‌های ایران و چین حضور دارند. این مسابقات فرصت مناسبی برای رویارویی با بهترین تیم‌های هر قاره و کسب آمادگی بیشتر برای پارالمپیک، کلاس بندی ورزشکاران جدید است و برای پارالمپیک با آمادگی کامل اعزام شویم. ضمن اینکه حضور در این مسابقات در ارتقای رنکینگ جهانی تیم ملی بانوان نیز موثر است.

اولین مرحله تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان از 7 تا 13 آبان ماه به میزبانی شهرستان دیزیچه در استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
صعود تیم والیبال نشسته بانوان به پارالمپیک 2016