ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



البابطین: اگر فوتبال عربستان تعلیق شود، پشیمان نمی‌شوم/ به من پیشنهاد رشوه دادند تا مجبور به استعفا شدم!


به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه فدراسیون عربستان بهانه‌تراشی‌های خود را برای عدم حضور در ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرد، چند جابه جایی قدرت در مسئولیت‌‌های مختلف در داخل فدراسیون عربستان رخ داد. از جمله این مسئولان خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بود. او پس از برکناری‌اش از سمت ریاست مصاحبه تندی را علیه فدراسیون عربستان انجام داد و آنها را متهم به سیاسی کردن فضای فدراسیون کرد و گفت: این‌ها می‌خواهند دهانمان بسته بماند! سیاستمداران مداخله مستقیم به امور فدراسیون می‌کنند!

خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون عربستان پس از این اخراج تحمیلی به فدراسیون جهانی فوتبال از ظلمی که بر حق او وارد شده شکایت کرد. این فرجام‌خواهی رئیس کمیته انضباطی نشان از این می‌دهد که فدراسیون عربستان کاملا سیاسی است و آل‌سعود هر کسی را که  طبق میل آنها کار نکند کنار می‌گذارند.

البابطین اکنون در زوریخ است تا حق خود را حتی به قیمت تعلیق فوتبال عربستان بگیرد. وی در جدیدترین مصاحبه‌اش با روزنامه الریاضیه گفت: من در سوئیس هستم تا حقم را بگیرم. من در زمان ریاست خود بسیاری از مسائل را مشاهده کردم از جمله قوانین زیادی را زیر پا گذاشتند. از بزرگترین این قانون شکنی‌ها تعطیل کردن مجمع عمومی و دخالت های بی‌جا فدراسیون بر مسائل کمیته انضباطی بود. حتی تا جایی مسائل پیش رفت که من پیشنهاد رشوه دادند تا مجبور شدم، استعفا بدهم.

وی در جواب به سوال خبرنگار الریاضیه که آیا انتظار دارید که حکم نهایی فیفا، تعلیق فوتبال عربستان باشد، گفت: هدف من تعلیق فوتبال عربستان نیست زیرا فوتبال عربستان در شرایط کنونی مانند یک فرد مریض است و تعلیق این بیمار را هلاک می‌کند. اما اگر برای گرفتم حقم تاجایی پیش بروم که در نهایت فوتبال عربستان تعلیق شود، از کارم پشیمان نمی‌شوم زیرا تمام شرایط را سنجیده‌ام و بهتر است که با این همه امکانات که داریم،هیچ‌ کاری نمی‌کنیم؛ فوتبال تعلیق شود بهتر است.

البابطین در ادامه افزود: من شکایت خودم را به کمیته قانونی ارائه دادم ولی فکر نکنم به کمیته اخلاق کارها کشیده شود.

رئیس کمیته انضباطی عربستان در جواب به سوال اینکه چرا کمیته اخلاق، گفت: زیرا دخالت‌های بی‌جا فدراسیون در امور کمیته انضباطی و ضررهایی که در این دخالت‌ها به فوتبال عربستان زد و از همه مهمتر تعطیل کردن مجمع عمومی از سوی فدراسیون و زیان‌های وارده از این اقدام همه به ضرر فیفا است زیرا فیفا به عنوان سازمان مسئول، فدراسیون عربستان را تحت نظر نداشته است در نهایت این اتفاقات افتاده است، پس تمام این اقدامات برخلاف قانون فدراسیون عربستان، کوتاهی فیفا بوده و محکوم است.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/PYP09C


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد رشوه برای قم