علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۵ پیشنهاد وزارت صنعت برای بودجه ۹۵


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: ۵ پیشنهاد صنعتی و معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت برای بودجه سال ۹۵ کل کشور تدوین و صبح امروز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است تا در جلسه فوق العاده امروز مورد بحث قرار گیرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت بدون ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این پیشنهادات افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت همواره از مشارکت دانشگاه‌ها در صنایع استقبال کرده و امیدوار است بتواند بهترین بهره وری را از شرکت‌های دانش بنیان کوچک در جهت رونق و شکوفایی صنعت و معدن کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته از وزارت امور اقتصادی و دارایی درخواست کرده ایم تا نظام حسابداری کشور را متحول کند در حالی که هنوز این درخواست عملیاتی نشده است.

نعمت زاده تصریح کرد: صنعت کشور باید دانش بنیان شود به نحوی که صنایعی همچون خودروسازی، نساجی، فولاد و لوازم خانگی به سمت ورود نوآوری‌های جدید در درون خود پیش بروند.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت برنامه ای را طی دو سال گذشته برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه تدارک دیده و براساس آن، اساتید دانشگاه ها به جای سپری کردن دوره های تکمیلی در خارج از کشور، می‌توانند با مراکز تولیدی و صنعتی ارتباط گرفته و این دوره ها را در داخل بگذرانند.

این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده با وزیر علوم، امیدواریم فرصت‌های مطالعاتی در مراکز صنعتی کشور ایجاد شود، ضمن اینکه دستورالعمل مربوط به دوره های پسادکتری نیز تدوین و به صورت آزمایشی در حال انجام است.

نعمت زاده تصریح کرد: بخشنامه ای هم در سال گذشته برای صدور پروانه های بهره برداری برای فعالیت واحدهای دانش بنیان در پارک‌های علمی و فناوری کشور صادر شده است که امیدواریم برای شهرهای دیگر نیز اجرایی و عملیاتی شود.


ویدیو مرتبط :
می توان وزارت صنعت،معدن وتجارت راجایگزین وزارت نفت کرد