سوءاستفاده از نام محک در تلگرام


کلاهبردار حرفه‌ای که با ایجاد وبلاگ جعلی در فضای مجازی از حساب خیران به‌صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت می‌کرد دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ «فخرالدین توکلی» رئیس پلیس «فتا» فرماندهی انتظامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: مأموران پلیس فتا استان در پی رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی یک مورد وبلاگ جعلی با نام محک و با موضوع کمک به بیماران سرطانی در شبکه اجتماعی تلگرام شدند.

وی افزود: وبلاگ جعلی محک که شبیه سایت اصلی محک متعلق به بیمارستان معروف محک در زمینه کمک به بیماران سرطانی فعالیت داشت طراحی شده بود با انتشار و تبلیغ لینک وبلاگ جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام با تیتر «با هزار تومان چه میشه کرد» نسبت به کلاهبرداری اقدام می‌کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: با توجه به استقبال افراد برای کمک به بیماران سرطانی، کاربران پس از وارد کردن مشخصات حساب خود از قبیل شماره کارت، رمز دوم و cvv2 و تاریخ انقضاء و با زدن دکمه تائید همه اطلاعات حساب آنان در اختیار متهم قرار گرفته و به‌صورت اینترنتی از حساب افراد برداشت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اقدام به‌موقع مأموران پلیس فتا حساب فرد متهم در شرکت درگاه پرداخت پیش از برداشت مسدود شده و با تحقیقات فنی به‌عمل آمده، محل زندگی متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه تجهیزات رایانه‌ای به قزوین منتقل شد.

توکلی تصریح کرد: متهم در بازجویی فنی مأموران به جرم خود اعتراف و علت این اقدام را مشکلات مالی اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که در تحقیقات و بررسی متهم مشخص شد که از حساب 23 نفر از هم‌وطنان جمعاً مبلغ 125 میلیون ریال برداشت شده بود، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین یادآور شد: فضای مجازی محیط امنی برای جولان مجرمان نخواهد بود و افرادی که در فضای سایبری مرتکب جرمی شوند برابر قانون به‌شدت برخورد می‌شود و از هموطنان هم درخواست داریم هشدارهای پلیس را در فضای مجازی جدی گرفته و با علم و آگاهی بیشتر از این تکنولوژی استفاده و با ناآگاهی و عدم اطلاع کافی طعمه افراد فرصت طلب و مجرم در فضای مجازی نشوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت ربات تلگرام | بات تلگرام | بازاریابی با تلگرام