سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مخالفت اتاق ایران با ادغام خدمات بیمه ای کارکنان دولت و تامین اجتماعی


به گزارش ایرنا، محسن جلال پور دوشنبه شب در نشست خبری شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اموراقتصادی ودارایی در محل اتاق ایران، درباره موضوع جلسه این شورا گفت: مسایل مربوط به تامین اجتماعی و مشکلات بخش خصوصی با تامین اجتماعی در این جلسه بررسی شد.
وی با بیان اینکه، فعالان بخش خصوصی در ابتدای این جلسه از عملکرد دو سال اخیر تامین اجتماعی و رویکرد مثبت آن اظهار رضایت کردند، گفت: همچنین مشکلات موجود در بحث بازنشستگی فعالیت های سنگین و سهم چهار درصدی پرداخت ها مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: موضوع درمان، از دیگر موارد مورد بحث بود؛ در این رابطه بخش خصوصی معتقد است کارگران و کارفرمایان به عنوان صاحبان صندوق تامین اجتماعی به حساب می آیند و درمان تامین اجتماعی نباید با درمان کارمندان دولت ادغام شود.
جلال پور افزود: اعتقاد بر این است که باید سهم درمان در این دو موضع به طور جداگانه درنظر گرفته شود و اگر تصمیمی برای ادغام در این زمینه وجود دارد، باید یک اقدام همه گیر و40 میلیونی در کشور رخ دهد که این نیز به بررسی نیاز دارد.
به گفته وی، حسابرسی شرکت ها توسط تامین اجتماعی نیز از دیگر موارد مطروحه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است زیرا فرآیند حسابرسی به 10 سال قبل باز می گردد و فعالان بخش خصوصی نسبت به آن معترضند البته با توجه به صراحت قانون در برخی موارد و اعمال نظر تامین اجتماعی، در نهایت این موضوع به نتیجه نرسید و قرار است همان روش قبل اعمال شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: در مورد بحث حسابرسی شرکت ها نیز ریاست سازمان تامین اجتماعی متعهد شد که حسابرسی شرکت های در نوبت باقیمانده تا پایان امسال انجام شود و در نهایت برای سال مالی 95، به مدت یک سال بعد از سال مالی شرکت ها، امکان بازرسی و حسابرسی دفاتر وجود داشته باشد و به قبل از آن بازنگردند.
جلال پور افزود: تصمیم گرفته شد مواردی که در زمینه سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد درنظر گرفته می شود، در کمیته ای بررسی و جمع بندی شده و موضوع باردیگر در شورای گفت وگو و همچنین دولت بررسی شود.
جلال پور در پاسخ به این پرسش که چرا با یکپارچه سازی تامین اجتماعی در حوزه درمان و همچنین ادغام ها مخالفت شده است، افزود: صندوق تامین اجتماعی را جزو مجموعه ای می دانیم که متعلق به کارگران و کارفرمایان است و سال ها مبالغ زیادی به این صندوق ریخته شده و پوشش آن برای صاحبان صندوق است.
به گفته وی، اینکه درمان کارمندان دولت توسط صندوق تامین اجتماعی انجام شود پیش از آنکه شرایط مورد لازم برای صندوق تامین شود با توجه به یکنواختی در پرداخت کارکنان دولت و بخش خصوصی، مورد تائید اعضای اتاق نیست و معتقدیم تا آن زمان باید به همین روش فعلی که درمان بخش خصوصی و مشمولان آنها که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند با خود تامین اجتماعی و پرداخت کارکنان دولت نیز با همان روال قدیمی انجام شود.
اقتصام(3) 9141 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازرسی بیمه تامین اجتماعی