ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



محسن بنگر - عشوری؛ کدام پر افتخارتر است؟


محسن بنگر - عشوری؛ کدام پر افتخارتر است؟ورزش 3/ سینا عشوری در بخشی از گفتگو خود با ورزش سه مدعی شده محسن بنگر شاید از نظر سنی از او بزرگتر باشد اما از نظر افتخار از او خیلی عقب تر است.
این ادعای هافبک دفاعی 27 ساله تراکتورسازی که علیرغم حضور در رده های مختلف تیم های ملی پایه ایران فرصتی برای حضور در تیم بزرگسالان به دست نیاورده در این مصاحبه ادعا کرده از نظر افتخار فردی در سطحی بالاتر از مدافع باتجربه پرسپولیس قرار دارد: «شاید محسن از نظر سنی از من بزرگ تر باشد اما از نظر فوتبالی نه چون او تجربه و موفقیت هایی که من داشتم را نداشته و نمی تواند برای من ادعای بزرگی داشته باشد. من فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردم، سال هاست در لیگ برتر بازی می کنم و چندین نایب قهرمانی در کارنامه دارم، در تمام رده های سنی تیم ملی ایران بازی کردم.»
در این بین نگاهی به کارنامه دو طرف که اصل درگیری شان از جایی شروع شد که محسن بنگر تکل خطرناکی روی پای محمد ایران پوریان زد خواهیم انداخت.
سینا عشوری:
هافبک تدافعی 27 ساله تراکتورسازی که سابقه بازی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد در این تجربه با محسن بنگر که این اتفاق را به همراه سپاهان تجربه کرده است مشترک است.
عشوری که فوتبال را در باشگاه ذوب آهن آغاز کرده در این فصل به دلیل مشکلات کارت پایان خدمتش راهی تراکتورسازی شد تا دوران سربازی اش را اینبار قانونی طی کند. او در طی سال های حضورش در ذوب آهن نیز در سالهای 88 و 87 به عنوان نائب قهرمانی لیگ دست یافته است و در سال 87 قهرمانی جام حذفی را نیز جشن گرفت.
عشوری تاکنون 27 بازی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه ذوب آهن و تراکتورسازی انجام داده است و تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به همراه سبزپوشان اصفهانی را در سال 89 را دارد.
محسن بنگر:
مدافع 36 ساله پرسپولیس که در سومین سال حضورش در جمع سرخپوشان بازوبند کاپیتانی را نیز در اختیار گرفته یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ محسوب می شود.
او تاکنون 3 بار به همراه سپاهان در سال های 88- 89 و 90 قهرمانی در فوتبال ایران را جشن گرفته است و در سال های 84 و 85 نیز دو بار جام قهرمانی حذفی را بالای سر برد. او در سال 86 به همراه سپاهان و 93 به همراه پرسپولیس نائب قهرمانی را تجربه کرد.
محسن بنگر در سال 92 به همراه یحیی گل محمدی و پرسپولیس نائب قهرمان جام حذفی شد.
او به همراه تیم ملی نیز 14 بازی ملی را پشت سر گذاشته و قهرمانی در مسابقات غرب آسیا را در کارنامه اش می بیند.
حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز باعث شد تا او نامزد برترین بازیکن آسیا باشد و در سال 2012 در کنار بازیکنانی از چین، کره و استرالیا رقابت داشت که در این راه ناکام ماند.
***
هر چند حرکت خشن و تکل محسن بنگر روی محسن ایران پوریان عملی قابل دفاع نیست اما به نظر می رسد سینا عشوری در مقایسه افتخارات خود با مدافع پرسپولیس اشتباه بزرگی مرتکب شده است و شاید او فرصت 9 ساله تا زمان رسیدن سنش به این بازیکن را ملاک این مقایسه قرار داده باشد و امیدوار است در سال های آتی به این افتخارات دست یابد.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: ورزش 3


ویدیو مرتبط :
سوتی محسن بنگر