استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود زیرساختهای پژوهشی مواجه است


رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود زیرساخت‌های پژوهشی برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و پیشرفته مواجه است.

دکتر رضا چمن در گفت‌و گو با خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: پژوهش در سطح استان نیاز به ارتقاء کمی و کیفی دارد. باید در استان بیشتر بر روی پژوهش‌های کاربردی و چند رشته‌ای کار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان باید پژوهش‌هایی مختلف با مشارکت بخش خصوصی و صنعت که امکان انجام آنها وجود دارد را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

چمن تصریح کرد: در انجام پژوهش باید در تبدیل ایده به عمل و اقتصاد دانش بینان توجه ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی باید دانشگاه ها و پژوهشگران، بخش صنعت و خصوصی حضور پیدا کرده و فعال باشند تا با مشارکت هم بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را در دانشگاه‌های استان با شرایط مطلوب تری ادامه دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: برای اینکه پژوهش‌های ما کاربردی شده و از ایده به عمل تبدیل شوند هنوز فاصله زیادی داریم.

چمن تصریح کرد: برای کارهای پژوهشی در استان نیازمند کار گروهی و جمعی هستیم که شاید تاکنون به آن پرداخته شده است.

وی تأکید کرد: در دانشگاهها و مراکز علمی و غیردانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود زیرساختهای پژوهشی برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و پیشرفته مواجهیم که باید در برنامه ریزی کلان استان به این امر توجه ویژه‌ای شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: غرفه دانشگاه علوم پزشکی استان خدمات رایگانی از جمله تست قند خون، فشارخون، تعیین گروه خونی و سنجش قد و وزن به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشت گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد