علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



امید تازه برای درمان سرطان های كشنده پروستات


به گزارش روز یكشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیكال نیوز تودی، محققان از طراحی طبقه جدیدی از داروهای سرطان برای مقابله با مقاومت دارویی خبر می دهند كه می تواند به مردان مبتلا به سرطان تهاجمی پروستات كه به درمان های متعارف پاسخ نمی دهند، كمك كند.
محققان متوجه شده اند كه این داروها به نام بازدارنده های Hsp90 به طور خاص مكانیسمی را هدف قرار می دهند و غیر فعال می سازند كه معمولا سلول های سرطانی پروستات از آن برای فرار از اثرات درمان استاندارد استفاده می كنند.
یافته های این مطالعه اطلاعات مهمی درباره نقش Hsp90 در سرطان های پروستات مقاوم به دارو ارائه می دهد و مسیرهای بالقوه جدیدی را برای درمان سرطان بر اساس مسدود كردن این پروتیین و یا پروتیین های مربوطه ایجاد می كند.
گروهی از محققان موسسه تحقیقات سرطان در لندن متوجه شدند كه بازدارنده های Hsp90 تاثیر درست كار نكردن گیرنده آندروژن را كه اغلب در مقاومت نسبت به درمان های هورمونی رخ می دهد، خنثی می كنند.
براین اساس، محققان حدس می زنند كه بازدارنده های Hsp90 می توانند برای درمان سرطان های پروستات كه نسبت به درمان مقاوم شده اند و در حال گسترش در بدن هستند، موثر باشند.
بازدارنده های Hsp90 از جمله چند نوع درمان ابتكاری هستند كه برای حمله غیر مستقیم به سرطان طراحی شده اند؛ آنها این كار را با بی ثبات كردن چند پروتیین مختلف انجام می دهند كه برای رشد و بقای سلول های سرطانی لازم است.
این داروها با تخریب همزمان چند سیگنال سرطانی به گونه ای طراحی می شوند كه فرار تومورهای سرطانی را از اثرات درمان دشوار می سازند.
این تحقیق جدید علاوه بر اثرات شناخته شده بازدارنده های Hsp90 بر سرطان، نشان می دهد كه این داروها همچنین تولید اشكال غیرعادی گیرنده آندروژن را مسدود می كند و باعث می شود كه سلول های سرطانی نتوانند از خود در برابر درمان های هورمونی دفاع كنند.
تومورهای پروستات برای رشد و گسترش به هورمون های مردانه به نام آندروژن تكیه دارند و مسدود كردن گیرنده های آندروژن می تواند درمان موثری در این زمینه باشد.
این در حالی است كه سلول های سرطانی عمدتا مولد اشكال غیرطبیعی از گیرنده آندروژن هستند كه می توانند در همه زمان ها بدون نیاز به تحریك هورمون آندروژن، فعال شوند.
محققان خاطرنشان كردند كه در این مطالعه برای اولین بار نشان داده اند كه بازدارنده های Hsp90 می توانند مانع تولید رایج ترین گیرنده های غیرطبیعی آندروژن شوند كه به واسطه آنها بسیاری از سرطان های پروستات به درمان های رایج پاسخ نمی دهند.
این مطالعه در مجله Cancer Research منتشر شده است.
علمی**2038**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روش جدید درمان سرطان پروستات با کاربرد امواج صوتی