داریوش کاردان: جای خوشحالی است که روحانیت و سینما در حال آشتی هستند


داریوش کاردان: جای خوشحالی است که روحانیت و سینما در حال آشتی هستندباشگاه خبرنگاران/ داریوش کاردان، بازیگر و مجری صدا و سیما گفت: در جوار یک روحانی حالمان خوب می‌شود و ایفا و تماشای این نقش هم می‌تواند در بهبود حالمان موثر باشد.
یکی از هنرمندان پیشکسوت صدا و سیما درباره این که سینما تا چه اندازه میتواند به نقش روحانیت بپردازد، گفت: تعاریف غلطی از گذشته وجود داشته که باعث شده بین این دو فاصله ایجاد شود اما خوشبختانه می بینیم که این تعاریف در حال کمرنگ شدن است و شاهد فیلمهایی هستیم که به درستی به مقام معنوی روحانیت پرداخته‌اند.
کاردان با اشاره به این که نیازمند تضارب آرا و گفتگو هستیم، تاکید کرد: برخی از روحانیون نیز نسبت به سینما تفکر منفی داشتند که خوشبختانه این تفکر منفی امروزه کمتر شده و روحانیون عزیز دریافته‌اند که سینما میتواند ابزاری برای گسترش و توسعه دین در بین جوامع بشری باشد.
وی که سابقه بازی در نقش روحانی را نیز در کارنامه دارد، توضیح داد: جای خوشحالی است که همتی ایجاد شده تا روحانیت و سینما فاصله ای که میانشان ایجاد شده را کم کنند و از این طریق هم بتوانیم به سینما و هم به دین کمک کنیم.
این بازیگر همچنین درباره سختیهای ایفای نقش روحانی برای بازیگر گفت: یک بازیگر باید بتواند تمام نقشها را ایفا کند و نقش روحانی هم یکی از آنهاست. بازیگر برای ایفای هر نقشی که قبول میکند لازم است به آن شخصیت نزدیک شود تا جنبه‌های مختلفی از آن را بتواند به بیننده القا کند؛ اما من برای نزدیک شدن به نقش روحانی به تلاش و مطالعه زیادی نیاز نداشتم چراکه از کودکی و نوجوانی پای منبر عالمان دینی بوده ام و در اطرافیانم نیز شخصیتهای مذهبی بوده اند که به سبب آشنایی با آنها توانستم از آنها در ایفای نقش الگو بگیرم.
وی با بیان این که در سریال «تبریز در مه» پنج نقش را ایفا کرده است، ادامه داد: یکی از این شخصیتها روحانی بود و من احساس خوبی نسبت به ایفای این نقش داشتم. هنگامی که در جوار یک روحانی با تمام مولفه های معنوی که در خود دارد قرار میگیریم حالمان خوب میشود بنابراین ایفا و تماشای این نقش هم میتواند در بهبود حالمان موثر باشد.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
شوخی داریوش کاردان با هاشمی رفسنجانی