سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار مسجدی: داعش از مرزهای ایران دور شده است


سردار مسجدی: داعش از مرزهای ایران دور شده است

ایرنا/ مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس با بیان این که داعش از مرزهای ایران دور شده است گفت: داعش یک جریان اعتقادی و فکری است و جنگ با آن ها یک جنگ سخت است.

سردار ایرج مسجدی روز جمعه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهید تقوی یکی از مدافعان خوزستانی حرم اهل بیت (ع) ضمن قدردانی از تمامی مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این آیین بزرگداشت گفت: مردم شاید اخبار و اطلاعات را از طریق رسانه های تصویری و خبرگزاری ها دنبال کنند اما آنچه را که ما می بینیم تنها یک گزارش نیست بلکه یک واقعیت است .

این مقام مسئول تاکید کرد : پس از این که گروههای تکفیری در منطقه پدید آمدند با فتوای مرجعیت نجف و کمک های ایران در قالب سپاه قدس مبارزات علیه این گروه های جنایتکار آغاز شد.
مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس ادامه داد:سپاه قدس مامورت پشتیبانی از مسلمان ها، سازماندهی و مستشاری از مسلمانان در برابر تکفیر را عهده دار است.
وی به حضور پرشور جوانان بسیجی عراقی برای مقابله با تروریست در این کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشور عراق موج عظیمی از انسان های مجاهد و دوستدار اهل بیت (ع) به طرف پادگان ها و ارتش هجوم آورده و آمادگی خود را برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام کردند.

مسجدی بیان کرد: در زمان حاضر نیروهای مجاهدی تحت عنوان حشد الشعبی درعراق شکل گرفته که به رغم تمام مشکلات حزبی داخلی که در این کشور وجود دارد تنها یک وجه اشتراک و آن هم جهاد علیه داعش و القاعده را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در کنار این گروه مجاهد نیروهای سپاه قدس نیز حضور یافته و عرصه را بیش از گذشته بر این گروه تکفیری تنگ کرده اند در حالی که این گروه تروریستی تا نزدیک کربلا، نجف و کاظمین هم آمده بودند.

وی گفت: این گروه تروریستی حتی تا نزدیکی های مرزهای ایران پیشروی کردند اما با اولین اقدام جلوی پیشری آن ها با کمک نیروهای عراق گرفته شد و عملیات عقب راندن آن ها آغاز شد.
مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: با عملیات های پیاپی نیروهای مجاهد عراق و نیروهای سپاه قدس دشمن تکفیری را تا پشت رودخانه های دجله عقب راندند و امنیت خوبی بر بغداد حاکم شد و بخش های اشغالی را بازپس گرفتند.

وی به اهداف شوم این گروه های تکفیری برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه اشاره کرد و گفت: این دشمنان بغداد و دمشق قصد اشغال بغداد و دمشق را دارند تا پس از سقوط آن بتوانند به کشور ما نیز آسیب وارد آوردند و این راهبرد اولیه داعش بود که مکتوب شده بود اما عملیات های موفقیت آمیز باعث شد آن ها عقب بروند.

مسجدی بیان کرد: در پی این عملیات ها تمام مناطق شیعیان کرد عراق که تصرف شده بود همه بازپس گیری شد و تنها استان های موصل و الانبار در اشغال گروه های تکفیری است.
وی افزود: ساکنان این دو استان از مردم اهل سنت عراق هستند و آن ها اعلام کردند که این مناطق را خودمان آزاد می کنیم و مجاهدان عراق در این منطقه وارد نشوند چرا که ورود نیروهای عراق ممکن است باعث جنگ داخلی شود.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این که این جنگ علیه همه مسلمانان است و دشمنان شیعه و سنی را نمی شناسند گفت: موصول و الانبار در اختیار گروه های تکفیری است اما دولت عراق و مجاهدان بسیجی عراق باید به اهل سنت فرصت مشخصی دهند که در صورت نداشتن توانایی برای مقابله با داعش مجاهدان به کمک اهل سنت بروند.

وی افزود: سپاه پاسداران نیزهمواره در کنار این مجاهدان خواهد ایستاد و هر کس برای بیرون راندن این گروه های تکفیری سلاح در دست بگیرد پشتیبان آن هستیم.
مسجدی با تاکید بر این که نباید داعش در استان موصول بیشتر از این ریشه پیدا کند گفت: نباید اجازه داد جوانان این منطقه جذب داعش شوند چرا که این دشمنان افکار جوانان را نسبت به اعتقادات اسلامی بد بین می کنند.

وی با بیان این که در کشور عراق هیچ مشکلی در زمینه نیروی انسانی وجود ندارد گفت: اگرچه سپاه قدس عناصر و تعداد محدودی شهید را تقدیم اسلام کرد اما جوانان و مجاهدان زیادی از این کشور به شهادت رسیدند و به صورت مستمر در کربلا و نجف شاهد تشییع پیکر این شهدای هستیم .
مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس به برقراری امنیت در شهرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: با تدابیر استراتژیک و عملیات هایی که انجام شد امنیت بر شهرهای زیارتی حاکم شده و داعش از مرزهای ایران دور شده است و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی به مقاومت های مجاهدان در کشور سوریه نیز اشاره کرد و گفت: با ورود روسیه در میدان و تشکیل ستاد هماهنگی بین ایران، سوریه و روسیه شرایط جنگ متحول و دگرگون شد چرا که روسها از قدرت هوایی خوبی برخوردار بوده و حملات سنگینی را تدارک دیدند.

سردار تقوی از شهدای حرم سال گذشته در سوریه در راه دفاع از حرم زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شبه نظامیان داعش دو شهر در مجاورت مرزهای ایران را تصرف ک