فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پای یک عاشقانه دیگر به «کتاب و زندگی» باز شد/ «رویای نیمه شب» کتاب دور چهارم


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان «رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری که انتشارات کتابستان معرفت آن را منتشر کرده به عنوان کتاب چهارمین دور مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» معرفی شد.

احمد ذوعلم مسئول دبیرخانه چهارمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» از انتخاب این کتاب به عنوان کتاب محوری مسابقه خبر داد و گفت: رمان «رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری که یک رمان عاشقانه با درونمایه مذهبی است به عنوان کتاب دور بعد این مسابقه انتخاب شده که با طرح جلد جدید در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌های اخذ شده مسابقه به صورت رسمی از 15 فروردین آغاز می‌شود لکن توزیع کتاب قبل از تعطیلات نوروز شروع خواهد شد.
مسئول دبیر خانه مسابقه «کتاب و زندگی» گفت: کتاب با کاهش حدود سی درصدی قیمت عرضه می‌شود، یعنی به جای 12 هزار تومان با قیمت پشت جلد 8هزار و 500 عرضه در دسترس خوانندگان قرار خواهد گرفت.

او به ویژگی‌های این دوره از مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: در دوره جدید به صورت هفتگی قرعه کشی خواهیم داشت و هر هفته به قید قرعه به تعدادی از افرادی که در همان هفته در مسابقه شرکت کرده‌اند، جایزه اهدا می‌شود. همچنین دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی» بر خلاف سه دوره قبل هیچ دخالتی در توزیع کتاب نخواهد داشت و توزیع کتاب بر عهده پخشی‌ها قرار دارد.

ذوعلم گفت: امیدواریم این فاصلۀ زمانی توزیع کتاب تا شروع مسابقه باعث شود که افرادی که تمایل به عرضۀ کتاب دارند زودتر آن را سفارش دهند و هنگام شروع مسابقه کتاب در محل‌های عرضه در سراسر کشور وجود داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: دور چهارم مسابقه «کتاب و زندگی» از 15فروردین تا 15 تیرماه  برگزار می‌شود که در صورت استقبال تمدیدخواهد شد.

بر اساس این گزارش تا پیش از آغاز مسابقه، رمان «رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری به چاپ یازدهم رسیده بود و حدود 13هزار نسخه از آن راهی بازار کتاب شده بود.

این رمان به شرح یک داستان عاشقانه پرداخته که خالی از مضامین دینی و معارفی نیست. هاشم جوانی است که عاشق دختری به نام ریحانه شده ولی ریحانه باورها و مذهب هاشم را ندارد و به مذهب دیگری مقید است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«پدر بزرگ از پشت قفسه‌ها بیرون آمد و به گوشواره‌ای زیبا و گران‌بها که من طراحی کرده بودم و ساخته بودم اشاره کرد. خوشحال شدم که آن را برای ریحانه انتخاب کرده بود؛ هر چند بعید می‌دیدم که مادرش زیربار قیمت آن برود. گوشواره را بیرون آوردم و به پدربزرگ دادم.

- طراحی و ساخت این گوشواره، کار هاشم است. حرف ندارد!

مادر ریحانه گوشواره‌ها را گرفت و ورانداز کرد.

- قشنگند، ولی ما چیزی ارزان قیمت می‌خواهیم.

مادر ریحانه گوشواره‌ها را روی مخمل گذاشت. با نگاهش گوشواره‌های قبلی را جستجو کرد. پدربزرگ گوشواره‌های گران‌بها را توی جعبه کوچکی گذاشت. جعبه را به طرف مادر ریحانه سُراند.

- از قضا قیمت این گوشواره‌ها دو دینار است.

در دلم به پدربزرگ آفرین گفتم. از خدا می‌خواستم که ریحانه صاحب آن گوشواره‌ها شود. قیمت واقعی‌اش ده دینار بود. یک هفته روی آن زحمت کشیده بودم.»

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق