علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مهمترین عامل برای داشتن مقالات با کیفیت و استنادات بالا، تعامل بین المللی است


به گزارش گروه علمی ایرنا ازمعاونت تحقیقات و فناوری، دکتر رضا ملک زاده امروز چهارشنبه در حاشیه همایش سراسری معاونین تحقیقات و فناوری که درسالن شاملو دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص تخلفات پژوهشی گفت: درتمام کشورهای دنیا در پروسه وهمچنین نشر تحقیقات تخلفاتی وجود دارد اما ما توانستیم کمیته ای را تحت عنوان اخلاق در پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی مستقر کنیم که بر سلامت پژوهش و نشرآن نظارت کنند.
ملک زاده مهمترین مشکل حوزه تحقیقات و فناوری را عدم صرف وقت کافی توسط نیروی انسانی و اعضا هیات علمی دانشگاه ها دانست و افزود: علی رغم جایگاه نخست ایران در منطقه در حوزه علم اما تا سال گذشته بودجه پژوهشی کشور کمتر از نیم درصد بود که خوشبختانه در بودجه سال آینده دولت یک درصد بودجه را به حوزه پژوهش اختصاص داده که امیدواریم درمجلس نیز تصویب شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای پارک های علم و فناوری، افزود :برای راه اندازی چندین پارک علم و فناوری در تهران و شهرستان ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم اما سیاست اصلی ما این است که فناوران بخش سلامت بتوانند از پارک های علم و فناوری موجود در وزارت علوم استفاده کنند زیرا ما نیازمندانجام تحقیقات و پژوهش های مشترک هستیم.
ملک زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه برتر ایران در سال 2015 از نظر تولید علم و به عبارتی شامل تعداد و همچنین ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی در سطح منطقه و کشورهای اسلامی، اظهار داشت رتبه ایران حتی از ترکیه و رژیم اشغال گر قدس نیز بالاتر بود.
وی افزود: علاوه بر جایگاه نخست ایران در حوزه تعداد مقالات کیفیت آنها نیز بسیار مطلوب بود که توانست باعث کسب رتبه برتر ایران در حوزه ارجاع و استناد به مقالات نیز شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان یکی از دانشگاه های بسیار مهم در حوزه توانبخشی یاد کرد و گفت: یکی از حوزه های مهم فعالیت در این دانشگاه، در مورد معلولیت و عقب ماندگی ذهنی و مطالعات ژنتیکی است و امیدواریم با این مطالعات بتوانیم از تولد نوزادان دارای معلولیت و عقب ماندگی ذهنی جلوگیری کنیم وی افزود: برخی از طرح های اجرایی و مطالعاتی توسط معلولان تحصیل کرده به ما ارایه شده که از آنها حمایت کرده ایم.
ملک زاده در خصوص وسایل و تجهیزات توانبخشی مورد نیاز کشور، گفت: تعدادی از شرکت های دانش بنیان به تولید این تجهیزات می پردازندکه امیدواریم با حمایت از آنها بتوانیم تجهیزاتی را که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد را در داخل کشور تولیدکنیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به لزو م حمایت از تولید تجهیزات و وسایل سرمایه ای مورد نیاز در حوزه توانبخشی گفت: با این اقدام می توان علاوه بر کاهش قیمت دسترسی را نیز افزایش داد.
وی در پایان یادآور شد: بسیاری از وسایل و تجهیزات مورد نیاز توانبخشی در حال حاضر در داخل کشور و توسط شرکت های وابسته به سازمان هلال احمر تولید می شود.
علمی **1354**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مهمترین عامل تاثیر