سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گلکسی جی ۵ و جی ۷ ۲۰۱۶ (Galaxy J 2016) لو رفتند، فوکوس لیزری و احتمال شاسی فلزی


Samsung-Galaxy-J7-2016-(4)

سری گلکسی جی (Galaxy J) یکی از پرفروشترین و محبوب ترین خانواده های سامسونگ است. پس از سری ۲۰۱۶ خانواده گلکسی آ (Galaxy A) حالا نوبت به سری ۲۰۱۶ خانواده گلکسی جی (Galaxy J‌) است. البته امیدواریم گلکسی جی ۵ ۲۰۱۶ (Galaxy J5 2016) و گلکسی جی ۷ ۲۰۱۶ (Galaxy J7 2016) در سکوت مطلق سامسونگ به بازار نرسند و تمرکز بیشتری روی این سری داشته باشد. در ادامه با هم تصایری لو رفته از این دو دستگاه و مشخصات آن ها را مرور می کنیم.

Samsung-Galaxy-J7-2016

این تصاویر در مرکز تصدیق تجهیزات مخابراتی چین (Tenna) لو رفته است. از نظر طراحی حداقل در جلو نمی توان تفاوت خاصی با نسل قبلی دید. دوربین جلو همچنان فلاش دارد و بیشتر نمای جلوی دستگاه با نمایشگر پوشیده شده است. حتما می دانید که گلکسی جی ۵ (J5) و جی ۷ (J7) اولین موبایل های سامسونگ با فلاش برای دوربین جلو بودند. اما در تصاویری که پشت و بغل دستگاه را نشان می دهد می توانیم موارد بیشتری را ببینیم:

Samsung-Galaxy-J7-2016 (1) Samsung-Galaxy-J7-2016 (2)Samsung-Galaxy-J7-2016 (3) منبع مطلب می گوید این سری ۲۰۱۶ گلکسی جی هم تماما پلاستیکی خواهد بود اما ما فکر می کنیم که طراحی پلاستیک فلز، چیزی شبیه به گلکسی آ ۸ (Galaxy A8) را شاهد باشیم. چرا که اگر به بالا و پایین فرین دور دستگاه در نمای جلو نگاه کنید بخش های ویژه آنتن در دستگاه هایی با فریم آلومینیومی را می بینید. همچنین از نمای بقل هم می توان حدس زد که فریم دستگاه آلومینیومی بوده و طرح کلی آن شبیه به فریم گلکسی اس ۶ است. همچنین محل باز شدن درب پلاستیکی را می توان در لبه راست و بالای دستگاه دید. سامسونگ در گلکسی جی ۱ ۲۰۱۵ (Galaxy J1 2016) هم همین طرح را برای فریم دو دستگاه قرار داده است اما آن دستگاه پلاستیکی بود.

Samsung-Galaxy-J7-2016 (4)

اما بخش مهم این تصاویر در پشت گلکسی جی ۷ و جی ۶ ۲۰۱۶ وجود دارد. گویا سامسونگ تصمیم گرفته است برای اولین بار در موبایل های خود از فوکوس لیزری بهره ببرد. دوربین ها از نظر رزلوشن تصویر همان ۱۳ و ۵ مگاپیکسل باقی خواهند ماند و هر دو فلاش LED دارند. مشخصات احتمالی گلکسی جی ۷ ۲۰۱۶ (Galaxy J7 2016) عبارت است از نمایشگر ۵.۵ اینچی به رزلوشن FHD که نسبت به سال و نمایشگر HD جی ۷ قبلی، پیشرفت خوبی است. گلکسی جی ۷ ۲۰۱۶ در دو مدل مختلف (حداقل برای بازار چین) ارایه می شود و تفاوت آن ها در چیپست آن است. مدل SM-J7108 دارای چیپست 1.6 گیگاهرتز هشت هسته ای است که احتمالا می تواند چیپست اگزینوس 7870 سامسونگ باشد و دیگری یک هشت هسته ای 1.2 گیگاهرتزی ناشناس است. حافظه رم نسبت به مدل قبلی دو برابر شده و به ۳ گیگابایت رسیده است و بر خلاف شایعات باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری، شاهد یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری خواهیم بود.

Samsung-Galaxy-J5-2016

گلکسی جی ۵ ۲۰۱۶ اما احتمالا با نمایشگر ۵.۲ اینچی اما همچنان به رزولشن HD ارایه خواهد شد. چیپست آن یک ۴ هسته ای به فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز است و حافظه رم آن به ۲ گیگابایت افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه حافظه داخلی آن هم به ۱۶ گیگابایت افزایش پیدا کرده است. در باقی موارد تفاوتی با گلکسی جی ۷ ۲۰۱۶ دیده نمی شود.

Samsung-Galaxy-J5-2016 (3) Samsung-Galaxy-J5-2016 (2) Samsung-Galaxy-J5-2016 (1)

به نظر می رسد سامسونگ بخواهد این دو دستگاه را با اندروید 5.1 ارایه کند اما از آن جا که نسل قبلی آن ها از به روزرترین نسخه اندروید زمان خود یعنی اندروید 5.1 بهره می بردند، احتمال ارایه این دستگاه ها با اندروید ۶ یا همان مارشمالو زیاد بعید نیست. نظر شما درباره سری ۲۰۱۶ خانواده گلکسی جی (Galaxy J 2016) چیست؟

phonearenaمنبع

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید

سینا عطاییتوسط سینا عطایی

سلاممهندس شیمی، سردبیر و طراح مجله هندسه کیمیا هستم و عاشق موشکافی هر گجتی که پا به دنیا گذاشته باشه، البته اگر دوست دارید از دستم خلاص بشید یه 5D mark III بدید دستم :)

ای میل من: [email protected]اینستاگرام: sina_ataie

مشاهده همه مطالب سینا عطایی


ویدیو مرتبط :
فوکوس لیزری در تلفن هوشمند جی ۳ از ال جی