سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نقشه راه 2016 اینتل برای چیپست های ویژه تبلتش لو رفت [شایعه]


نقشه راه 2016 اینتل برای چیپست های ویژه تبلتش لو رفت [شایعه]

پردازنده های اتم اینتل در بسیاری از اسمارت فون ها و تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت اینتل با اینکه در حوزه تلفن های هوشمند موفقیت هایی را به دست آورده اما در حوزه ی تبلت ها عملکرد بهتری داشته و شرابط مساعد تری را رقم زده. دلیل این امر نیز افزایش مداوم قیمت این دستگاه ها و همکاری شرکت ها برای تغییر طراحی سخت افزار به منظور تطابق با چیپست های x86 اتم به جای نمونه های ساخته شده توسط ARM است.

چیپست های ویژه تبلت اینتل هنوز در بازار فروش خوبی دارند و بدون توجه به حذف کمک هزینه های مالی این شرکت و تغییر ساختار تراشه های اتم و ساده نمودن دسته بندی ها و عرضه آنها در سری ها Atom X3، X5 و X7  باز هم مشتریان و شرکت های سازنده تبلت و موبایل مشتاق خرید از محصولات کمپانی مورد بحث هستند.

در همین راستا امروز شایعاتی انتشار یافته که قدری نقشه راه کمپانی ساکن سانتا کلارا و برنامه هایی که برای تراشه های مورد بحث در روزهای پیش رو در نظر گرفته را روشن می سازند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نباید از یاد برد پردازنده X3 یک چیپست نه چندان پیشرفته و مبتنی بر معماری ARM محسوب می شود که عمدتا در دستگاه های اندرویدی به کار بسته می گردد. نمونه های X5  و X7  بسیار قوی تر و گران قیمت تر هستند و از آنجا که با معماری x86 ساخته شده اند، بیشتر برای محصولاتی مناسب به نظر می رسند که با پلتفرم ویندوز 10 کار می کنند هر چند که سیستم عامل اندروید نیز  با سخت افزار x86 سازگاری خوبی دارد و می تواند بر روی دیوایس هایی تحت تراشه های یاد شده نیز راهی بازار شود.

به نظر می رسد در سال 2016 میلادی نیز همچون همیشه اینتل بازهم یکی از تامین کننده های اصلی سخت افزار در دنیا باشد و در بازار تبلت ها حضوری پررنگ تر پیدا کند. گمان می رود در سال 2016 رقمی بین 160 تا 170 میلیون تقاضا برای تبلت ها وجود داشته باشد و لذا اینتل فرصت دارد تا سهم بیشتری از بازار را نصیب خود سازد.

بد نیست در این میان یادآور شویم مدیر اجرایی ایسوس، «جری شن»، حدس می زند کمپانی آنها بیش از 30 میلیون تبلت را در سال 2016 میلادی تولید خواهد نمود و انتظار دارد تا برند ساکن سانتا کلارا بخش اعظمی از چیپست های موردنیاز آنها را آماده سازی کند.

همانطوری که در ابتدای مطلب آمد مطابق شنیده های امروز منابع تایوانی نقشه راهی را منتشر کرده اند که از برنامه های اینتل برای توسعه ی چیپست ها ی ویژه تبلت ها در سال 2016 پرده بر می دارد. مطابق نقشه مذکور کمپانی یاد شده در نظر دارد نسخه های آپدیت گشته چیپست های اتم X3، X5  و X7 را روانه بازار و همچنین، تراشه های Core m5 و Core m7 را نیز معرفی نماید.

توجه داشته باشید که این محصولات در زمان های متفاوت از هم ارائه می گردند. به طور مثال، نسل جدید اتم X3، در سه ماهه نخست سال آینده میلادی روانه بازار خواهد گشت. البته معلوم نیست این نسخه، با معماری x86، x64  یا مبتنی بر ARM است اما گفته می شود با فرایند تولید 28 نانومتری ساخته خواهد شد.

چیپست های اتم X5  و X7 که برای استفاده در مدل های باکیفیت و گران قیمت تر طراحی می شوند قرار است با فرایند تولید 14 نانومتری ساخته شوند. در مورد معماری این مدل ها نیز حرفی به میان نیامده و زمان عرضه آنها نیز به سه ماهه دوم سال آینده میلادی موکول شده است.

در آخر نیز گفته شده، سیستم-روی-چیپ های Core m5 و m7  نیز برای مدل های به روزتر و قوی تر طراحی گشته اند و در سه ماهه چهارم سال آینده راهی بازار می شوند و فرایند تولید 14 نانومتری خواهند داشت.

منبع: androidheadlines

برچسب‌ها:ARMCore m5اینتلاینتل اتمچیپست اینتل

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
آیفون ۵ لو رفت(شایعه یا واقعیت) + ویدیو