ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



عصیان اژدهای سرخ


به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ولز با صعودی قابل تامل و به نوعی قدرتمندانه به رقابت‌های جام ملت‌های اروپا توجه کارشناسان فوتبال جهان را به خود جلب کرد، نمی‌شود گفت این تنها گرت بیل بود که راهی یورو 2016 شد، به هر حال تیم ملی فوتبال ولز خوب کار کرد اما مشخص است که بیل به عنوان یک ستاره کلیدی و تاثیرگذار، نقشی غیر قابل انکار در صعود ولز به این مرحله داشت.

مقامات سیاسی ولز هر چند جرات علنی جلوه دادن خصومت با بریتانیا را ندارند، اما پرچم فوتبال را به عنوان بهانه‌ای زیبا در دست گرفته و قصد دارند از این فرصت طلایی برای افزایش  وحدت ملی در ولز و رنگ آمیزی دیوار تفاوت با انگلیس استفاده کنند.

ولز زبان ویژه خود را دارد و منطقه‌ای است خودگردان با پرچم جداگانه خود اما اداره امور خارجه آن در دست بریتانیا است. بنابراین ولز، در معنای واقعی کلمه یک «کشور» نیست اما یک واحد سیاسی به‌شمار می‌آید که در امور داخلی خود خودگردانی دارد. از زمان آغاز به کار مجلس ملی ولز، تمایل برای آموزش زبان ولزی به کودکان این منطقه و احیاء فرهنگ ولزی رو به افزایش بوده‌است. با این وجود از میان جمعیت ولز تنها یک پنجم جمعیت قادر به تکلم زبان ولزی هستند. سطح پایین‌تر قیمت مسکن و مواد غذایی در ولز، کم‌هزینه‌تر بودن تحصیلات دانشگاهی و همچنین رایگان بودن دارو از تفاوت‌های میان ولز و انگلستان است.

در این میان، فوتبال برای تبدیل شدن به نمادی از ولز مشکل دارد، به هر حال این اشراف انگلیسی هستند که حق دارند خود را خالق فوتبال بدانند و در این میان اگر قرار باشد، ولز ادعای فوتبال داشته باشد، قطعا زیر سایه بریتانیا قرار خواهد گرفت.

گری اسپید در دسامبر 2010 سرمربی تیم ملی فوتبال ولز شد. پیروزی 4 بر یک تیم او در دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال نروژ در تاریخ 12 نوامبر، سومین پیروزی پیاپی برای ولز بود. بسیاری از کارشناسان فوتبال امید داشتند که تیم ملی ولز با مربیگری گری اسپید، جایگاه و موقعیت بهتری در عرصه فوتبال جهان دست یابد و پنج پیروزی این تیم در دوران کوتاهی که اسپید هدایت ولز را به عهده گرفت، این خوشبینی را تشدید می‌کرد. اما گری اسپید روز یکشنبه، 27 نوامبر 2011 در خانه‌اش در چستر خودکشی کرد.

میلووس میلووس

عقاب سرخ یا «میلووس میلووس» نماد حیات وحش کشور ولز این روزها روی پلاکاردها و دست نوشته‌های مردم ولز در استادیوم فوتبال زیاد به چشم می‌خورد و البته جای اژدهای سرخ را نخواهد گرفت. این عقاب سرخ برای پیروزی بر «سه شیر» انگلیس در گروه دوم یورو 2016 کار بسیار سختی در پیش دارد، آنهم مقابل انگلیسی که امسال بر خلاف سالهای گذشته به نظر مدعی و آماده می‌آید.

ترکیب اصلی ولز در یورو 2016

در تیم ملی فوتبال ولز، هنسی درون دروازه ایستاده است، گانتر، دیویس، ویلیامز و تیلور در خط دفاعی حضور دارند، آلن، کینگ و رمزی در میانه میدان بازی خواهند کرد و رابسون کانتو، ویلیامز و بیل در خط حمله آرایش خواهند گرفت.

آشنایی با ابرستاره ولز

گرت بیل، بازیکن کوچکی نیست، او در ترکیب رئال مادرید نیز به یک مهره کلیدی تبدیل شده است، مهره‌ای که می‌تواند شطرنج اندیشه هر مربی را تخریب کند.

بزرگان فوتبال او را به عنوان یک فوتبالیست با سرعت فوق‌العاده، با توانایی بالای عبور از حریف، شوت زنی دقیق با پای چپ و ویژگی‌های فیزیکی استثنایی توصیف کرده‌اند. بیل برادرزاده کریس پایک فوتبالیست سابق شهر کاردیف است.

گرت بیل فوتبال حرفه‌ای را از ساوت‌همپتون و با بازی در خط دفاعی آغاز کرد که تبحر خاصی در اجرای ضربات آزاد داشت. با آغاز تغییر باشگاه و حضور در اسپرز در سال 2007، با تغییر مدیریتی و تاکتیکی او بیشتر تبدیل به یک بازیکن تهاجمی شد.

گرت بیل سال 2011 جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس را به دست آورده بود و در سال 2013 نیز بازیکن سال فوتبال انگلیس شد و در ادامه نیز بیل عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ جزیره را به دست آورد. او با حضور فوق العاده در تاتنهام به عنوان یکی از نمادهای فیفا 2014 لقب گرفت.

جاناتان بارنت درباره او می‌گوید: بیل از نیمار بهتر است و این را در یکی از بهترین لیگ‌های جهان نشان داده است.

سوابق فوتبال ولز

بیشترین بازی و بالاترین میزان شهرت: یان راش (28 گل زده در 73 بازی ملی)

استادیوم ملی: کاردیف

اولین حضور جهانی: 1958

بهترین رتبه جهانی: یک چهارم نهایی 1958

اولین حضور اروپایی: یورو 2016

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/814WQD


ویدیو مرتبط :
تیزرتبلیغاتی فیلم ایرانی اژدهای سرخ 1