شورایاران باید سبک زندگی محله را تغییر دهند


شهردار تهران با بیان اینکه مردم نباید از حضور شورایاران درمحلات ناامیدشوند، به شورایاران تاکید کرد: شما باید مطالبه گری را با قدرت انجام داده و ادامه دهید. تذکرات خود را پیگیری کنید و در صحن شورای شهر مطالبات خود را عنوان کنید.

به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدباقر قالیباف صبح امروز در همایش دبیران شورایاری های محلات شهرتهران که با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران ارشد شهری برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالم که امروز در میان شما دلسوزان شهر قرار دارم، گفت: من از تک تک شما بزرگواران عذرخواهی می کنم؛ به دلیل گستردگی کار و فعالیت هایمان نمی توانم همانند گذشته بیشتر در کنارتان باشم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز شورایاری ها از آب و گل درآمده اند و دیگر مثل گذشته نهالی کوچک در مزرعه نیستند که کسی بتواند آنها را لگدمال کند، افزود: اطمینان پیدا کرده ام که الحمدلله شورایاری ها به نقطه ای رسیده اند که می توانند جلوی بنده را بگیرند و خواسته های شهروندان را پیگیری کنند.

قالیباف تصریح کرد: زمانی درشهر تهران عده ای به دنبال این بودند که شورایاری ها را منحل کنند اما اقدامات تاثیرگذار شما باعث شد که دولت شورایاری ها را برای سایر شهرها نیز در نظربگیرد و خواستار فعالیت آنها در شهرهای مختلف کشور باشد.

وی با پرداختن به برخی از اعضا که در گذشته حضور داشتند اما امروز حضور ندارند، خاطرنشان کرد: آنها خون دل ها خوردند و تحقیرهای بسیاری را پذیرفتند تا نهال شورایاری ها رشد کند.

قالیباف با بیان اینکه بنده از جلسات با شما بودن لذت می برم و اعتقاد دارم که این جلسات بهترین و مفید ترین جلسات برای ما است، ادامه داد: در جلسه امروز به مناسبت 17 دی ماه یادی از جهان پهلوان تختی شد که یادش را گرامی می داریم، اما بنده می خواهم به مناسبت دیگری نیز در این روز اشاره کنم . در چنین روزی رژیم منحوس پهلوی کشف حجاب را دراین شهر انجام داد که درواقع این روز، روز عناد با افراد وابسته و دین فروش هم است.

وی افزود: آن رژیم نتوانست در مقابل جوهره ملت و مردم ما که جوهره دین خواهی بوده و است، بایستد. به طوری که بالاخره با عکس العمل مردم دین خواه ما رژیم منحوس پهلوی از ریشه درآمد.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه افتخار ملت ما این است که قبل از اسلام هم توحید داشتند و خداپرست بودند، گفت: از روزی هم که اسلام به عنوان آخرین دین و کتاب قران به عنوان یک سند الهی برای بشریت به سرزمین ما آمد، این ملت با محوریت اسلام زندگی کرده است .

قالیباف تصریح کرد: امروز نمی توان باورهای دینی را از ایرانی بودن مردم این سرزمین جدا کرد . انقلاب اسلامی درحقیقت ممزوج شدن ایرانی و اسلامی بودن مردم است .

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که هر کسی خلاف این دو را انجام داده است ملت در مقابلش می ایستد، عنوان کرد: همان طور که در مساله کشف حجاب اتفاق افتاد شاهد بودیم در پاره ای از اوقات نیز شعارهای غلطی سرداده شد که ملت درمقابل آن ایستاد .

قالیباف درادامه گفت: یکی از مهمترین درس هایی که ما از انقلاب گرفتیم این بود که هر موقع مردم را از تاثیرگذاری، تصمیم گیری و مشارکت معنادار در جامعه محروم کردیم، شکست خوردیم. در قبل از انقلاب نیز خیلی ها می خواستند با کارهای حزبی و حرکت های مسلحانه گروهی با رژیم منحوس پهلوی مبارزه کنند زیرا مردم را نادیده می گرفتند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما با حضور مردم در صحنه به پیروزی رسید، تاکید کرد: تداوم انقلاب نیز در گرو همین حضور است. هروقت مردم از تاثیرگذاری، تصمیم سازی و مشارکت معنادار کنار گذاشته شوند به شکست محکوم می شویم.

وی گفت: درجنگ هشت ساله نیز مردم توانستند جنگ را اداره کنند. البته ما نمی خواهیم خدایی ناکرده نقش سپاه و ارتش را در دوران جنگ نادیده بگیریم که اگر این کار را کنیم ظلم کرده ایم، اما اگر قرار بود سپاه و ارتش به تنهایی درجنگ حضورداشته و بجنگند، قطعا سرنوشت آن طور دیگری رقم می خورد .

قالیباف با بیان اینکه امروز نیازمند یک مدیریت جامع درهمه بخش های کشور هستیم، تاکید کرد: اگر می خواهیم نظام اداری و اجرایی کشور مسیر خود را پیدا کند، نیازمند یک مفاهمه بین بخشی هستیم . ما در خیلی از کارها بخشی عمل می کنیم و فقط خودمان را می بینیم .

وی عنوان کرد: ما قطعا نیازمند یک مفاهمه بین بخشی هستیم و اگر این را فهم نکنیم و باورمان نشود، نمی توانیم برمشکلات فائق آییم .

شهردارپایتخت با اشاره به اینکه متاسفانه ضعف فرهنگی در حوزه فهم میان بخشی نیز وجود دارد، گفت: می خواهم به یک نکته کلیدی اشاره کنم؛ ما از شورایاری ها می خواهیم که صرفا به این مساله نپردازند که تنها به فکر حل مسائل محله خود باشند که این نگاه ، نگاه غلطی است. شورایاران و دبیران شورایاری ها باید بتوانند سبک زندگی محله را تغییر دهند نه شکل محله را .

قالیباف تاکید کرد: هدف اصلی که باید در محلات دنبال کنیم، این است که نگرش ها را تغییر دهیم. درگذشته برای ساماندهی خیابان 15 خرداد در بازار تهران ده ها جلسه برگزار کردیم، اما تمامی طرح هایی که در آن جلسات ارایه می شد سنتی بود. زمانی نیاز به یک تغییر نگرش در طرح ها داشتیم. خوشبختانه در آن مقطع توانستیم بهترین تصمیم را با وجود مخالفت های بسیار اجرایی کنیم و خوشبختانه مورد استقبال مردم و مسئولان هم قرارگرفت.

وی با بیان اینکه تحول عظیم درمحلات از بالا به پایین صورت نمی یابد، بلکه از پایین به بالا باید اتفاق بیفتد، گفت: البته ساختار اداری ما از بالا به پایین است چون از غرب گرفته شده که این اشتباه است.

شهردار پایتخت ادامه داد: شورایاری ها باید روز به روز رشدکرده و تکامل یابند. معتقدم این تکامل باعث پیشرفت و عدالت اجتماعی نیز خواهد شد .

وی با بیان اینکه مردم نباید از حضور شورایاران درمحلات ناامیدشوند، تاکید کرد: شما باید مطالبه گری را با قدرت انجام داده و ادامه دهید. تذکرات خود را پیگیری کنید و در صحن شورای شهر مطالبات خود را عنوان کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از شهرنوشت، شهردار پایتخت با بیان اینکه باید با رویکرد جهادی اساس کار را انجام دهیم، گفت: مدیریت جهادی یعنی حرکت ازپایین به بالا. به طوری که نباید از پیگیری های مداوم خسته شد. من دست یکایک شما را می بوسم زیرا می دانم فعالیت ها و زحمات شما صلواتی است . امیدوارم حضورتان را آلوده به مسائل مالی نکنید. خوشبختانه امروز در جمع شما افرادی حضور دارند که مسوولت های بزرگی را در کشور دارا بوده اند، اعتبار بسیاری درمحلات دارند و فقط برای رضایت خداست که دراین حوزه ورود کرده اند .

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تغییر سبک زندگی