سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمله مرگبار الشباب به هتلی در سومالی


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبه نظامیان مسلح با حمله به هتلی در موگادیشو، پایتخت سومالی جان دست کم 9 تن را گرفتند؛ حمله‌ای که گفته می‌شود گروه تروریستی الشباب مسئول آن است.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، مهاجمان پیش از آنکه وارد هتل "لیگ جوانان سومالی" شوند، خودروی بمب گذاری شده‌ای را در مقابل این هتل به شدت مجهز و مستحکم، منفجر کردند.

انفجار دیگری نیز از یکی از پارک‌های عمومی موگادیشو موسوم به "باغ صلح" را هدف گرفت. پلیس می‌گوید، پس از درگیری با چهار مهاجم و کشته شدن آنها، این حمله به پایان رسید.

گروه الشباب شاخه‌ای از القاعده در سومالی دست به حملات مسلحانه می‌زند. روز جمعه در موگادیشو صدای یک انفجار مهیب و پس از آن تیراندازی شنیده شد.

یک منبع نزدیک به الشباب مدعی شد: ما کنترل کامل هتل را به دست گرفتیم. به هتل لیگ جوانان سومالی حمله کردیم و راهمان را به داخل هتل باز کردیم.

این در حالی است که یکی از مسافران هتل گفت: افراد مسلح نتوانستند وارد هتل شوند و توسط گاردهای امنیتی به بیرون رانده شدند.

این هتل که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سومالی واقع است نزد پرسنل دولتی بسیار محبوب محسوب می‌شود.

شاهدان در پارک "باغ صلح" نیز گفتند: در زمان حمله افراد بسیاری در پارک حضور داشتند.

یکی از این شاهدان گفت: خواهرم، همکلاسی‌هایم و من در حال عکس گرفتن در پارک بودیم که یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی پارک منفجر شد و همه ما به طرف درهای پشتی پارک فرار کردیم.

الشباب معمولا در روزهای جمعه که روز تعطیل در سومالی است حمله ترتیب نمی‌دهند.

این عملیات یک روز پس از حمله خمپاره‌ای به کاخ ریاست جمهوری در موگادیشو صورت گرفت که در آن سه تن کشته شدند.


ویدیو مرتبط :
حمله انتحاری به هتلی در سومالی