سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ عوارض جانبی مصرف غذای مانده


تغذیه/ عوارض جانبی مصرف غذای ماندهنوین زی/ امروزه با وجود مشغله های زیاد و وقت کمی که در اختیار داریم، اغلب زمانی برای پخت و پز نداشته و اکثرا به مصرف غذاهای مانده روی می آوریم. اگرچه این غذاها مزه بدی ندارند، اما تاثیر بدی روی بدن ما می گذارند. در ادامه به برخی از این اثرات اشاره می کنیم:

مشکلات گوارشی
رشد باکتری ها در غذای مانده می تواند سوءهاضمه شدید ایجاد کند. در حقیقت، این باکتری ها باعث تخمیر غذا شده و روی روند هضم تاثیر منفی می گذارند.

سمی شدن غذا
گفته می شود که باکتری ها اغلب در غذاهایی که دو ساعت بعد از پخت داخل یخچال گذاشته نمی شوند، رشد می کنند. این را هم در نظر بگیرید که دمای ۴ تا ۴۰ درجه سانتیگراد دمای مناسبی برای رشد باکتری های مضر است.

اسیدیته (ترش کردن)
غذای مانده به دلیل حضور باکتری های مضر تخمیر شده و همین امر باعث اسیدیته شدن هر چه بیشتر آن می شود. مصرف این غذا باعث ترش کردن برای مدت طولانی می شود.

اسهال
سمی شدن بیش از حد غذا به حالت تهوع و دل درد شدید و در نهایت به اسهال منجر می شود. اسهال بیماری شدیدی است که گاهی به دلیل مصرف غذاهای حاوی باکتری های مضر اتفاق می افتد.


منبع: نوین زی


ویدیو مرتبط :
زیاد نشستن و عوارض جانبی آن