واکنش ملاله یوسف‌زی به اظهارات دونالد ترامپ


ملاله یوسف‌زی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه مسلمانان گفت: زمانی که شما بیشتر علیه اسلام و مسلمانان صحبت می‌کنید، به همان میزان باعث ایجاد تروریست‌های بیشتری می‌شوید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، ملاله یوسف زی، فعال سیاسی و حقوقی پاکستان و برنده جایزه صلح نوبل در برنامه‌ای در شبکه چهار انگلیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اظهارات ناخوشایندی درباره اسلام و مسلمانان گفته می‌شود و در این باره می‌توان به درخواست یک نامزد انتخاباتی آمریکا (ترامپ) مبنی بر توقف ورود مسلمانان به آمریکا اشاره کرد، گفت: بسیار مهم است که سیاستمداران و رسانه‌ها چه می‌گویند. آنها باید بسیار مراقب این مساله باشند و در این باره احتیاط کنند. اگر نیت اصلی شما جلوگیری از گسترش تروریسم باشد، نمی‌توانید تمام جمعیت مسلمان را به دلیل اینکه قادر به توقف تروریسم نیستید، متهم کرده و سرزنش کنید. این اقدام باعث گسترش تروریسم می‌شود.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، اظهارات ترامپ را تراژیک دانست و گفت: اینکه خود را متمایز از دیگران بدانید تفکری بسیار ایدئولوژیک و پر از نفرت و کینه است.

وی ادامه داد: تحصیلات و درس خواندن کلید توقف ترور است، نه تمایز و تبعیض.

هم چنین ملاله یوسف‌زی در مراسمی به مناسبت سالگرد حمله طالبان به مدرسه‌ای در پاکستان و کشته شدن 134 نفر در این حمله گفت: اگر ما خواهان پایان تروریسم هستیم باید امکان تحصیل برابر را ایجاد کنیم. به این ترتیب ما می‌توانیم تفکرات ناشی از بغض، کینه و تروریسم را شکست دهیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
واکنش جهانی به اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ