علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ربیعی: طراحی نظام اطلاعات بازار کار انجام شد


«علی ربیعی» پنجشنبه در حاشیه مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان در پاسخ به خبرنگار علمی ایرنا گفت: قرار است اصلاحاتی درباره سیستم های گرمایشی و سرمایشی انجام شود تا هم سوخت کمتر مصرف کنند و هم اینکه آلوده کننده نباشند.
وی افزود: پیش بینی کرده ایم روند اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی فقط در تهران 40 هزار شغل ایجاد کند.
سیستم های گرمایشی و سرمایشی در کلانشهرها بویژه تهران سهم زیادی در آلودگی هوا دارند که اصلاح و پایش مداوم آنها جزء برنامه های سازمان محیط زیست با همکاری نهادهای مرتبط است.
ربیعی اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل، کشت های گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس برای ایجاد مشاغل سبز برنامه ریزی شده است تا شغل های ایجاد شده همسو با حفظ محیط زیست باشند.
وی اعلام کرد: در بخش انرژی در چهار برنامه با محیط زیست و وزارت نفت به تفاهم رسیده ایم که سر فرصت آنها را منتشر می کنیم و همه این اقدام ها مشاغل سبز را به دنبال خواهند داشت.

** طراحی نظام اطلاعات بازار کار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد در بحث اشتغال دو جهت گیری را دنبال می کنیم و گفت: رئیس جمهوری در نشستی دستور داد نظام اطلاعات بازار کار طراحی شود که اقدام برای آن از سال 1394 آغاز شد. اکنون طراحی این نظام صورت گرفته است و بر این اساس از روی آمارها، ارقام، قضاوت ها و مسائل مختلف مرتبط می توانیم ترسیمی از فضای کار عرضه کنیم.
ربیعی افزود: همچنین یک برنامه داریم که بر اساس آن بودجه های ریز کنونی و بودجه های عمرانی در بخش های کشاورزی، طرح های آبیاری زیر کشت و مصوب، بخش پتروشیمی و نفت یا راه هر کدام چه تعداد اشتغال حساب شده ایجاد می کنند.
وی ادامه داد: برای نمونه اگر در حوزه آی.تی هر پهنای باند را به هر واحد اضافه کنیم یک تعداد شغل به طور تعریف شده خواهیم داشت. بنابراین بخشی از سیاست های اشتغال، جهت دادن به برنامه های عمرانی موجود دولت است.
ربیعی بر اشتغالزایی با تکیه بر حمایت از سرمایه گذاری و تسهیل فضای کسب و کار تاکید کرد.
وی درصدی از سهم اشتغال پیش بینی شده را متکی بر تولید و رشد و ایجاد اشتغال دانست و افزود: همچنین تجربه ژاپن، آمریکا، کشورهای آسیای جنوب شرقی و در منطقه خودمان هند و بنگلادش را در دوران رکود مطالعه کردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید در سطح محله گرایی به سوی خوشه بندی برویم، خوشه ها را به هم زنجیره کنیم و با زنجیره کردن مشاغل کوچک و خرد به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال حرکت کنیم که بخشی از آن را نیز به عنوان یک برنامه با نام «طرح تکاپو در دولت» تصویب کردیم.
ربیعی ادامه داد: این برنامه سال 1394 در 6 استان به صورت آزمایشی (پایلوت) بود و در سال 1395 در 30 استان بر اساس خوشه هایی که شناسایی شده اند اجرا می شود.
وی اعلام کرد اکنون در چند استان طرح ترسیب کربن دنبال می شود و شغل هایی ایجاد می کند.
ربیعی گفت: برای ایجاد نزدیک به 800 هزار تا 900 هزار شغل در سال 1395، جهت گیری را به این ترتیب دنبال خواهیم کرد. در دولت نیز به طور ماهانه بحث اشتغال در قالب گروهی تخصصی رصد می شود.
در پایان مراسم ربیعی و «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست، به همراه هنرمندان و کودکان کار حاضر در این مراسم، درختی را در محوطه پارک پردیسان کاشتند.
علمی 9015**1961

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طراحی سوالات ترتیبی انجام کار در storyline