سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح تسلیح مستقیم پیشمرگه را تصویب کرد


در حالی که مقامات دولت مرکزی عراق بارها بر لزوم هماهنگی کشورهای خارجی با بغداد برای هرگونه اقدامی علیه تروریست‌های داعش تاکید کرده‌اند، اقدامات تجزیه طلبانه آمریکایی‌ها در عراق ادامه دارد.

به گزارش المانیتور، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به اتفاق آرا تصویب کرده که در آن با دور زدن دولت مرکزی عراق، آمریکا به منظور جنگ با داعش،‌ پیشمرگه و نیروهای اقلیم کردستان را مستقیما تسلیح کند.

در این طرح به رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده شده درباره کمک‌های مستقیم نظامی واشنگتن به پیشمرگه تنها با مقامات بغداد «مشورت» کند.

پیش از رای‌گیری درباره این طرح، سفارت عراق در آمریکا چنین اقدامی را «غیرضروری» و «ناآگاهانه» خوانده و تاکید کرده بود:‌ «تاکیدات همه عراقی‌ها و متحدانمان در زمان کنونی باید شکست داعش باشد و ترویج اختلافات و دسته‌بندی‌های ساختگی بین عراقی‌ها تنها سبب انحراف در جنگ با دشمن مشترکمان می‌شود».

طرح مذکور بیش از یک سال است که توسط «اد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «الیوت انگل» عضو ارشد دموکرات این کمیته مطرح شده و آنها درصدد تصویب آن بوده‌اند.

طرح جنجالی تسلیح مستقیم پیشمرگه توسط آمریکا تصریح کرده که واشنگتن «مستقیما به حکومت منطقه‌ای کردستان، سلاح‌های متعارف پیشرفته، خدمات دفاعی و آموزشی ارائه  کند» و تسلیحاتی چون سلاح‌های ضد تانک،‌ ضد نفربر و دیگر مهمات را به آنها بدهد.

در بخشی از این طرح تجزیه طلبانه،‌ دولت مرکزی عراق متهم به ایجاد تاخیر در روند ارائه تسلیحات به اقلیم کردستان شده است و اینکه قانون اساسی عراق «حق دفاع از خود را با توجه به تهدید داعش» به اربیل داده است.

این طرح در حالی مطرح شده که پیش از این دو سناتور ارشد آمریکایی با ارائه پیشنهادی تاکید کرده بودند که باید تعداد نظامیان واشنگتن در عراق افزایش یابد و آنها در نبرد با داعش بکار گرفته شوند اما این اظهارات با مخالفت حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق مواجه شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VNQFOW


ویدیو مرتبط :
رای گیری نسل دوم طرح تحریم‌های همه جانبه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا