سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرا مرکزی برای نشر افکار شهید صدر وجود ندارد؟


وبلاگ > خبر وبلاگ - دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره اهمیت آثار شهیدمحمدباقر صدر نوشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:

«نخستین آشنایی بنده با افکار شهید محمد باقر صدر، با کتاب فلسفتنا بود، آن هم از طریق تدریس متن عربی آن توسط آقای مصباح که در موسسه در راه حق برای دوره های اول یا دوم آموزشی آن برگزار شده و به زیبایی تدریس شده بود. سهم بنده، مانند بسیاری از طلاب، استفاده از نوارهای آن درس و تدریس بود که به طور کامل گوش دادیم و نقد مارکسیسم را به سبک و سیاقی که شهید صدر معمول کرد، و بسیار هم عالی بود، یاد گرفتیم. پس از آن با اقتصادنا آشنا شدیم که آن هم نقد اقتصادی مارکسیسم و ارائه راه وسط در اقتصاد اسلامی بود...در میان آثار شهید صدر، کتاب «امامان اهل بیت (ع)، مرزبانان حریم اسلام» اثری ویژه در تاریخ اسلام و زندگی امامان است که ایشان با نکته سنجی های خود، به ابعادی از زندگی آن بزرگواران پرداخته است. این اثر با همکاری دو مترجم (رضا ناظمیان ـ حسام حاج مومن) ترجمه و در 660 صفحه منتشر شده است.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«به نظر می رسد شهید محمد باقر صدر آن اندازه هست که در تهران مرکزی در کنار مرکز امام موسی صدر به نشر افکار وی بپردازد و این کار طبعا باید توسط شاگردان و ارادتمندان وی صورت پذیرد. طبیعی است که قدرت مرحوم شهید صدر در طرح مباحث فقهی جدید در مقایسه با کارهای دیگر ایشان بسیار بالاتر است، اما در اغلب نوشته های تاریخی و اجتماعی ایشان، نکات تازه ای وجود دارد که می توان روی آنها تمرکز و از آنها بهره برد... شهید صدر در 10 اسفند 1313 به دنیا آمد و در 19 فروردین ماه 1359 همراه خواهرش بنت الهدی به دست یکی از جانی ترین و مستبدترین حاکمان تاریخ، یعنی صدام به شهادت رسید.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
وصیت شهید صدر زاده از زبان پدر شهید