روزانه 60 تا 70 زلزله در کشور رخ می دهد


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : روزانه 60 تا 70 زلزله با قدرت یک دهم تا پنج درجه امواج درونی زمین(ریشتر) در کشور رخ می دهد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان گرمسار تعداد سالانه وقوع زمین لرزه بالای چهار درجه امواج درونی زمین در کشور را 175 مورد اعلام کرد و افزود : با مصوبه دولت و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گسل های این زمین لرزه ها بررسی می شود.

وی اظهار داشت : اقدامات پیشگیرانه بعد از بررسی های کارشناسانه از این زمین لرزه ها انجام می گیرد و اکنون آمادگی بررسی سریع در این زمینه ها در کشور وجود دارد.

نجار به وقوع دو زلزله بیش از چهار درجه امواج درونی زمین در شمال و جنوب تهران در چند روز گذشته اشاره و اضافه کرد : بررسی گسل تهران در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه تغییری در این گسل دیده نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به وقوع سیلاب های اخیر در استان های جنوبی کشور یادآور شد: میزان خسارت ناشی از سیلاب اخیر در استان های جنوبی کشور به زودی اعلام می شود.

وی ادامه داد: سیلاب اخیر 21 استان را در بر گرفت که خسارت آن در استان های جنوبی به خصوص استان خوزستان بیشتر از سایر مناطق بوده است.

نجار در جلسه امروز مدیریت بحران شهرستان گرمسار که با حضور جمعی از مسئولان در فرمانداری برگزار شد ، گفت : وقوع بحران قابل پیش بینی نبوده اما مدیریت بحران ها در کشور ، برنامه ریزی شده است.

وی وقوع بلایای طبیعی و غیر طبیعی را سنجش خوبی برای کنترل و مدیریت بحران ها در کشور دانست و گفت : اکنون تیم های ویژه ای برای کنترل بحران ها در کشور تشکیل شده است.

وی ایجاد کمپ ها و سالن های مدیریت بحران با مدیریت شهرداری ها را از جمله اقدامات برای کنترل وقایع غیر قابل پیش بینی در کشور برشمرد.

نجار به برنامه ریزی حوزه منابع طبیعی کشور برای کنترل سیلاب ها و بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود : ایجاد پوشش های گیاهی مناسب و سیل بندها و بندهای خاکی و ملاتی از جمله برنامه مهم اجرایی این حوزه در مناطق خشک کشور از جمله سمنان با هدف مدیریت سیلاب هاست.

فرماندار گرمسار دراین نشست خواستار تکمیل طرح های حوزه مدیریت بحران در این شهرستان شد و گفت : این شهرستان به دلیل وجود حوزه آبخیز حبله رود در بعضی از فصول مختلف سال از سیلاب ها خساراتی می بیند.

داریوش طاهری بیان داشت: شهرستان گرمسار به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تهران می تواند محل مناسبی برای کنترل بحران باشد و ایجاد امکانات این حوزه در حوزه های مختلف بهداشتی، ریلی و هوایی می تواند باعث کاهش خسارت در مواقع حساس باشد.


ویدیو مرتبط :
کلمات انگلیسی روزانه اپیسود 70