چه زمانی قول خانه‌دار شدن پنج‌قلوهای مشهدی عملی می‌شود؟


اواخر فروردین ماه بود که تولد 5 قلوها در مشهد خبرساز شد و این خانواده وعده‌هایی درباره تامین مسکن دریافت کردند که تا امروز عملی نشده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، اصغر دانشمندی، پدر پنج‌ قلوهای مشهدی، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه در گاوداری واقع در جاده شاندیز مشغول به کار هستم، محل زندگی‌ام نیز در همان‌جا است به همین دلیل از بیمارستان تقاضا کرده‌ام تا زمانی که امکان‌پذیر است، بچه‌ها را در بیمارستان تحت مراقبت قرار دهند تا بهزیستی و بنیاد مسکن به وعده خود مبنی بر ارائه مسکن مناسب عمل کنند.

وی افزود: اما متاسفانه علی‌رغم مراجعات مکرر، هنوز وعده آن‌ها محقق نشده است هر چند در رسانه‌ها اعلام شده که منزل تهیه شده و حتی کلید آن را تحویلم داده‌اند، اما در واقع فقط مرا به شرکتی ارجاع داده‌اند که ادعا کرده مسکن در گلبهار است و شاید تا پایان سال تحویل داده شود.

دانشمندی به مراجعاتش به نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: در مراجعه به بهزیستی جهت گرفتن نیازهای اولیه نوزادان کمکی دریافت نکردم زیرا بهزیستی اعلام کرد انجام این امر خارج از برنامه‌های سازمانی آن‌هاست؛ جهت تامین هزینه‌های بیمارستان تاکنون پرداختی نداشته‌ام و آستان قدس رضوی عهده‌دار این قضیه شده‌ است؛ در حال حاضر در پی درخواست برای به کار گرفتن پرستار جهت نگهداری پنج قلوها هستم که تامین آن از وظایف بهزیستی است.

وی تولد این فرزندان را ناگهانی عنوان کرد و گفت: همسرم حدودا 2.5 سال گذشته تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت، از آن زمان باردار نمی‌شد که تحت نظر دکتر قرار گرفت و در نهایت تزریق چهار آمپول تجویز کردند که پس از آن احتمال چندقلوزایی وجود داشت.

پدر پنج قلوها خاطرنشان کرد: پس از مراجعه به سونوگرافی یک قلو تشخیص داده‌اند، اما در مراجعه بعدی اعلام شد چهار قلو هستند که در نهایت متوجه شدیم بچه‌ها پنج قلو هستند و همگی برخلاف پیش‌بینی‌های سونوگرافی نیز پسر هستند؛ در حال حاضر وضعیت آنان خوب است اگرچه وزن آنان در هنگام تولد حدود 2 کیلو بود که هنوز هیچ‌کدام ترخیص نشده‌اند و در بیمارستان ام‌البنین تحت مراقبت هستند.

دکتر مسعود خراشادی‌زاده، رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی در دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان با پدر 5 قلوهای متولد شده در مشهد، با اذعان بر اینکه نگهداری از این فرزندان تازه متولد شده بی‌تردید کاری بسیار سخت است، افزود: فارغ از دغدغه‌های مالی، تامین سایر نیازهای خاص کودک نیز دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پیشگام شدن کانون در این امر، الگویی برای سایر نهادهای مدنی و حاکمیتی باشد که در این زمینه وظایفی دارند و بی‌تردید خدماتی را به این کودکان ارائه خواهند داد، کانون وکلای خراسان نیز به عنوان یک الگو، مبلغی را در راستای حمایت و رعایت حقوق پنج قلوها در نظر گرفته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وزیر کار و موضوع 6 قلوهای مشهدی