سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس جمهور افغانستان: مسئولان مقصر در سقوط قندوز مجازات می شوند


به گزارش ایرنا، «محمد اشرف غنی» روز پنجشنبه در سفر به شهر قندوز مرکز استانی به همین نام در شمال افغانستان افزود: کادر امنیت ملی در قندوز تغییر می کند و 20 تن از نیروهای پلیس نیز از انجام وظیفه تعلیق شده اند و بررسی ها برای ادامه کار 20 تن دیگر در حال انجام است.
این اظهارات اشرف غنی کمتر از یک هفته پس از انتشار گزارش هیات حقیقت یاب سقوط قندوز ایراد شد.
هیات حقیقت یاب در گزارش خود ضعف مدیریت و ناهماهنگی را عامل اصلی سقوط شهر قندوز دانست .
شهر قندوز بامداد ششم مهر مورد حمله طالبان قرار گرفت و در کمتر از 12 ساعت به تصرف این گروه درآمد.
برخی منابع در افغانستان اعلام کردند که طالبان این شهر را در مدت کمتر از سه ساعت به کنترل خود درآوردند.
رییس جمهوری پس از سقوط غافلگیر کننده شهر قندوز، یک هیات شش نفره از جمله «امراله صالح» رییس امنیت ملی افغانستان در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی را مامور بررسی یافتن دلایل سقوط این شهر کرد.
این هیات هفته گذشته اعلام کرد که جزییات دقیق سقوط قندوز را با ذکر اسامی به ریاست جمهوری ارایه داده است.
رییس جمهوری افغانستان در سفر خود به قندوز در نشستی با 500 تن از مسئولان دستگاه های دولتی این شهر افزود: امنیت ملی در سقوط قندوز ناکام بود و با تمامی مسئولانی که در سقوط قندوز کوتاهی کرده اند، برخورد می شود.
اشرف غنی گفت: مبلغ 60 هزار افغانی معادل تقریبی 100 دلار به خانواده هایی که منزل آنان در جنگ قندوز تخریب شده پرداخت می شود و به خانواده های شهیدان جنگ قندوز و زخمی ها به ترتیب 50 و 20 هزار افغانی پرداخت می شود.
افغانی، واحد پول کشور افغانستان است.
رییس جمهوری در این نشست، از آغاز عملیات تسویه قندوز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در مناطقی که هنوز مخالفان مسلح در آنجا حضور دارند، به زودی شاهد عملیات گسترده برای پاک سازی افراد و عناصر وابسته به مخالفان مسلح خواهیم بود.
بعد از سقوط شهر قندوز، نیروهای ارتش افغانستان وارد این شهر شدند و طالبان را از این شهر عقب راندند، اما نیروهای طالبان هنوز در مناطقی از حومه این شهر حضور دارند و به گفته منابع افغان، حملاتی را به قندوز ترتیب می دهند.
منابع افغان گفتند که گروه طالبان در جریان نشست اشرف غنی با مسئولان شهر قندوز نیز چند راکت به طرف این شهر پرتاب کرد که صدای آن در این نشست شنیده شد.
اشرف غنی، به مخالفان مسلح دولت، هشدار داد که به صفوف مردم و دولت بپیوندند و در غیر این صورت، نابود خواهند شد.
این دومین بار است که رییس جمهوری افغانستان بعد از سقوط قندوز به این شهر سفر می کند. وی کمتر از یک ماه پس از سقوط قندوز نیز به این شهر سفر کرده و وعده داده بود که مساله سقوط قندوز را با جدیت مورد بررسی و ریشه یابی قرار خواهد داد.
آساق **1610**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رییس جمهور افغانستان در عربستان