سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساخت ربات برای بازیافت گوشی های قدیمی


ساخت ربات برای بازیافت گوشی های قدیمیفارس/ طراحی یک سیستم رباتیک به نام Liam بازیافت مدل های قدیمی گوشی آیفون و جدا کردن موارد ارزشمند به کار گرفته شده در ساخت آنها مانند نقره و فلز تنگستن را ممکن می‌کند.
به گزارش بیزینس اینسایدر، ساخت این ربات توسط خود اپل صورت گرفته و پاسخی به منتقدان این شرکت محسوب می شود که می گویند اپل اجزای گوشی های خود را چنان باریک و درهم تنیده طراحی می‌کند که باز کردن و جداکردن مولفه های آن و تعمیر یا استفاده مجدد از آنها بسیار دشوار و در مواردی ناممکن است.

طراحی و ساخت ربات لیام از سه سال قبل در جریان بوده و در اصل برای بازیافت گوشی آیفون 6 طراحی شده است. اپل قصد دارد بر توانایی های این ربات بیفزاید تا با استفاده از آن بتوان گوشی‌ها و حتی محصولات الکترونیک متنوع دیگری را هم بازیافت کرد.

لیام می‌تواند در هر 11 ثانیه یک آیفون 6 را بازیافت کرده و آلومینیوم، مس، تنگستن، طلا و نقره و دیگر فلزات ارزشمند را از آنها جدا کند. انتظار می‌رود با استفاده از این ربات بتوان سالانه تا دو میلیون گوشی آیفون را بازیافت کرد. تعداد کل گوشی‌های آیفون به فروش رفته توسط اپل در سال 2015 به 231 میلیون مورد می‌رسد.

این اقدام اپل با واکنش مثبت فعالان زیست محیطی مواجه شده و آنان اظهار امیدواری کرده‌اند دیگر شرکت های فناوری نیز اقدامات خلاقانه مشابهی انجام دهند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
استفاده مجدد یا بازیافت قالب های سیلیکونی قدیمی