گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



آبروريزي بين‌المللي در يک برنامه گردشگري ؛ عذرخواهي مهمان خارجي!


مهر/ اگر نشست تخصصي و آموزشي حساب‌هاي اقماري در صنعت گردشگري را با حضور دو ميهمان خارجي بتوان بين‌المللي تلقي کرد، اتفاقات ناخوشايند رخ داده در آن را نيز بايد يک آبروريزي بين‌المللي در نظر گرفت.
«کارگاه بين‌المللي گردشگري و حساب‌هاي اقماري در صنعت گردشگري» صبح امروز نهم آبان ماه در هتل باباطاهر تهران برگزار شد. در اين برنامه نمايندگان گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي استان‌هاي کشور به همراه دو مدرس از سازمان UNWTO حضور داشتند، اما اتفاقات رخ داده در اين برنامه موجب آزار همه شرکت‌کنندگان شد. يکي از اين اتفاقات مربوط به نحوه برگزاري مراسم مي‌شد.

در ابتداي برنامه مسئولان مرتبط با حوزه گردشگري در مرکز آمار ايران، سازمان ميراث فرهنگي، بانک مرکزي و کارشناسان ديگر معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در صدر سالن نشسته بودند و شرکت کنندگان ديگر دور ميز کنفرانس قرار داشتند، اما صندلي هاي اين مسئولين به گونه اي چيده شده بود که همگي پشتشان به حاضران در جلسه بود!

در ميان افراد سخنران، نام نماينده اداره پليس مهاجرت و گذرنامه نيز وجود داشت، اما وي در اين برنامه حضور پيدا نکرد.
مورد ديگر مربوط به نحوه پذيرايي از ميهمانان مي شد. پس از سخنراني مسئولان بانک مرکزي، سازمان ميراث فرهنگي و مرکز آمار ايران و سازمان جهاني جهانگردي زماني براي پذيرايي از ميهمانان داخلي و خارجي اختصاص داده شد اما به تناسب تعداد مهمانان حاضر در برنامه، وسايل پذيرايي حاضر نبود و مهمانان خارجي از جمله خانم کريستين به عنوان نماينده سازمان جهاني جهانگردي، جايي را براي پذيرايي و نشستن نداشت.
برخي ديگر از مهمانان سرپا ايستاده بودند اما نيروهاي رستوران برخورد ناشايستي با آنها داشتند. اين در حالي است که هتل باباطاهر تهران جزء هتل هاي زنجيره اي سه ستاره با درجه تاپ است که براي خود نام گروه هتل هاي بين المللي باباطاهر را نيز انتخاب کرده است.

صداي جيغ ميکروفن ها و عذرخواهي نماينده UNWTO

سيستم صوتي اين برنامه نيز به حدي ضعيف بود که حتي سخنرانان و مدرسان نتوانستند به مدت ۱۰ دقيقه بدون مشکل سخنراني کرده و تدريس کنند. صداي بسيار بلندي از ميکروفن هاي جلسه شنيده مي شد که گوش حاضران را آزار مي داد.
همچنين در هنگام تدريس «هارا» مشاور سازمان جهاني جهانگردي و مدرس ژاپني که در زمينه آمار و حسابهاي اقماري سخنراني مي‌کرد، چندين بار ميکروفن‌ها جيغ کشيدند و در آخر صداي وي براي مترجم قطع شد. سيستم صوتي هتل هنوز مشکل داشت و وقتي «هارا» متوجه اين موضوع شد که بخشي از صحبت هايش ترجمه نمي شد. وي ميکروفن را به دست گرفت و بين شرکت کنندگان رفت تا تدريسش را ادامه دهد اما باز هم صداي وي به سختي شنيده مي شد. در اين ميان بسياري از شرکت کنندگان که دستگاه مترجمي نداشتند، متوجه صحبت هاي وي نشدند. «هارا» بارها به دليل اين اتفاق از حاضران عذرخواهي کرد، آن هم به جاي مسئولان هتل و معاونت گردشگري!

دستگاه هاي مترجم تنها به برخي از افراد داده شده بود و برخي ديگر از آن به صورت مشترک استفاده مي کردند. حاضران در اين برنامه از نحوه برگزاري به شدت ناراضي بودند. اين در حالي بود که در هنگام آغاز کنفرانس و تدريس مدرسان خارجي، معاون گردشگري کشور سالن را ترک کرده بود.
هتل باباطاهر تهران در حالي ميزبان اين برنامه بود که سه ستاره با درجه تاپ را از معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گرفته است. با اين حال قرار است اين کارگاه آموزشي تا روز ۱۱ آبان ماه در همين هتل ادامه داشته باشد. پيش از اين معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، هر برنامه و يا جلسه کاري خود را در هتل هاي پرستاره تهران برگزار مي کرد اما براي چنين برنامه اي که آن را در سطح بين المللي تعريف کرده بود، هتل باباطاهر را انتخاب کرد.
از سويي ديگر مدير گروه هتل هاي بين المللي باباطاهر به عنوان ميزبان اين برنامه، بازرس جامعه هتل داران ايران نيز هست. بنابراين به نظر مي رسد بايد بازنگري در درجه و يا ستاره هاي اين هتل انجام داده و يا نگاه بازرس جامعه هتل داران به هتل خودش معطوف شود.


ویدیو مرتبط :
برنامه 90-مسعود اسکویی؛ گوینده رادیو ورزش مهمان برنامه