سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شركت غله محصول كلزای كشاورزان مازنی را 25 هزار ریال می خرد


محمود سلطانی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : با افزایش درصد ناخالصی و رطوبت ، قیمت خرید كلزا درهركیلوگرم كاهش خواهد یافت.
وی اضافه كرد : برای نخستین بار، با پیش فروش این محصول به یكی از شركت های دانه روغنی ، وجه خرید پس از تنظیم اسناد ازسوی بانك كشاورزی به حساب كشاورزان واریز می شود.
وی بالا بودن رطوبت نسبی كلزا را مهمترین مشكل برای انبارداری و ذخیره سازی دانست و گفت : شركت غله برای جلوگیری از خرابی این محصول، آن را به یكی از شركت های دانه روغنی پیش فروش كرد.
معاون بازرگانی شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو كشورسطح زیركشت محصول كلزا در استان را بیش از پنج هزار هكتار اعلام كرد كه پیش بینی می شود از این مزارع 10 هزارتن كلزا برداشت شود.
سلطانی گفت كه درسال زراعی جاری شركت غله و بازرگانی دولتی منطقه دو كشور حدود هشت هزار تن كلزا مازاد كشاورزان این استان را به صورت تضمینی خرید می كند.
به گفته وی 10 مركز برای خرید كلزا در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان های بهشهر، نكا ، میاندرود ، جویبار و آمل كه بیشترین سطح زیركشت این محصول را دارند، ساماندهی شد.
خرید كلزا در مازندران از فردا شروع می شود.
براساس آمار وزارت جهاد كشاورزی درسال زراعی جاری (95-94) 60 هزارهكتار اراضی زراعی زیر كشت محصول كلزا قرار دارد كه پیش بینی می شود حدود 100 هزار تن از این مزارع كلزا برداشت شود.
براساس برآورد وزارت جهادكشاورزی میزان كلزا مورد نیاز كشور برای تامین روغن حدود یك میلیون و 400 هزار تن است كه در شرایط فعلی كمتر از 10 درصد از این نیاز در داخل كشور تولید و مابقی با اعتبار چهار میلیاردلاری از خارج تامین می شود.
مازندران حدود پنج درصد از مزارع زیر كشت و تولید كلزا كشور را بر عهده دارد كه برآورد می شود تا 1400 این استان بتواند حداقل 20 درصد از كلزا مورد نیاز داخل را تامین كند.
6982/6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها