علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایران پیشتاز رشته علوم اعصاب درخاورمیانه


به گزارش روزشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سعید سمنانیان در زمینه اهمیت حوزه علوم اعصاب افزود: علوم اعصاب شناختی وجوه متنوعی را شامل می‌شود و در واقع علمی بین رشته‌ای است که رشته‌هایی همچون پزشکی، روانشناسی و فلسفه را دربرمی‌گیرد، بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع کارگروه علوم اعصاب درستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی معاونت علمی راه اندازی شد.
سمنانیان بیان کرد: در این کارگروه طرح‌های حوزه علوم اعصاب مورد بررسی قرار می‌گیرد و قصد داریم زمینه‌های علوم اعصاب شناختی را در کشور ساماندهی کنیم، در بدن تمام موجودات سلول‌های مختلفی وجود دارد دو رده از این سلول‌ها یعنی عصب و عضله سلول‌های تحریک پذیر هستند که در نوروساینس به مباحث مرتبط با اعصاب پرداخته می‌شود.
وی اظهارکرد: عصب از دو بخش سلسله اعصاب مرکزی و سلسله اعصاب محیطی تشکیل شده پس مغز، نخاع و اعصابی که در قسمت‌های مختلف بدن پخش می‌شوند تمام اعمال و حرکت بدن را کنترل می‌کنند، پس این مسئله که مغز انسان به چه صورت فعالیت می‌کند حیطه فعالیت علوم اعصاب است.
سمنانیان درباره جایگاه کشورمان درحوزه علوم اعصاب گفت: ایران در این حوزه نسبت به کشورهای پیشرفته فاصله دارد اما درمنطقه خاورمیانه در این رشته بسیار پیشرفته هستیم و هیچ کشوری در منطقه همپای ایران در این رشته نیست در آسیا نیز تنها کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون کره، ژاپن و چین حرفی برای گفتن در این حوزه را دارند در کشورهای آسیای میانه ایران جایگاهی بالاتر قرار دارد.
رییس کارگروه علوم اعصاب ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اظهارکرد: باید بدانیم این بافت دویست گرمی در جمجمه پیچیده‌ترین پدیده در عالم کائنات است که بشر خیلی کم از مغز اطلاعات دارد بنابراین مسیری طولانی برای شناخت آن در پیش دارد.
وی ادامه داد: حوزه علوم اعصاب برای پیشرفت نیاز به توجه مسئولان، تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح کلاس جهانی، چاپ مجلات مناسب، انتشار فعالیت متخصصان حوزه در مجلات تخصصی در دنیا ، فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز محققان برای تحقیقات و حضور ایران در کنگره‌های بین المللی دارد.
علمی (1)** 9340**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کاربرد علوم اعصاب در ورزش