سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قیمت نفت اندکی افزایش یافت/بشکه ای 47.8 دلار


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با توجه به پیش‌بینی اوپک مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده علی‌رغم آمار تجاری ضعیف چین و نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه، قیمت نفت در معاملات امروز به بالای 47.50 دلار رسید.

کاهش ارزش دلار، قیمت نفت را تقویت کرد به طوری‌که نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر 33 سنت افزایش یافت 47.75 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت این نوع نفت هفته گذشته 4 درصد کاهش قیمت داشت.

نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز پس از کاهش نزدیک به 5 درصدی در هفته گذشته، با 17 سنت افزایش 44.46 دلار در هر بشکه فروخته شد.

عبدالله البدری دبیرکل اوپک امروز گفت: با تداوم رشد تقاضا، بازارهای نفتی در سال آینده میلادی متوازن‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: «پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضای جهانی برای نفت، رشد سالم اخیر خود را حفظ کند. ما شاهد عرضه کمتری از سوی تولیدکنندگان غیراوپکی خواهیم بود و همچنین شاهد افزایش در تقاضا برای نفت اوپک خواهیم بود.»

آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته اعلام کرد رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2015 به بالاترین رقم در 5 سال گذشته برابر با 1.8 میلیون بشکه در روز می‌رسد اما انتظار می‌رود که در سال 2016 این رشد کند شود.

کشورهای عضو اوپک در 4 دسامبر برای بحث بر سر استراتژی این کارتل نفتی نشست خواهند داشت.

حمزه خان تحلیلگر بازار نفت در بانک آی‌ان‌جی در هلند در این‌باره گفت: هر گونه روند افزایشی قیمت برای نفت محدود است چراکه تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان برای فروش مازاد با چالش مواجهند.

وی افزود: «پیش از نشست اوپک در صورتی که این سازمان اعلام کند سطح کنونی خود را حفظ می‌کند، دیدن روند افزایشی بسیار دشوار است... هر حرکت قیمتی بدون حمایت عوامل بنیادی محدود خواهد بود، به ویژه در مورد روند افزایشی.»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار