سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کنگره آمریکا، مانع بزرگ اوباما برای تغییر قوانین فروش سلاح


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، پس از تیراندازی کالیفرنیا، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا همانند هر حادثه تیراندازی در گذشته بار دیگر خواستار تغییر در قوانین امنیت سلاح در این کشور شد.

هرچند مشاوران کاخ سفید نیز اعلام کرده‌اند که درحال تلاش برای یافتن راهی به‌منظور مهیا ساختن امکان استفاده اوباما از اختیار اجرایی در جهت ایجاد محدودیت بیشتر در فروش سلاح هستند اما موانع سیاسی و قانونی در این مسیر و از همه مهمتر کنگره کار را برای رئیس جمهور آمریکا بسیار سخت کرده است.

کاخ سفید تمام تلاش خود را بر یک فرمان اجرایی متمرکز ساخته که بر اساس آن مشخصات یک دلال اسلحه در حجم بالا تعریف می‌شود. یکی از خطراتی که این اقدام می‌تواند برای اوباما در پی داشته باشد اتهام سوءاستفاده از قدرت است.

از سوی دیگر حامیان آزادی سلاح نیز درحال تهیه پرونده‌ای هستند که درصورت اقدام یک‌جانبه اوباما در این مورد بدون در نظر گرفتن کنگره آن را علیه رئیس‌جمهور آمریکا به جریان بیندازند.

جنیفر بیکر، سخنگوی انجمن ملی اسلحه دراین‌باره گفت: ما آماده هستیم تا با هرگونه تلاش مخفیانه رئیس‌جمهور برای کنترل سلاح مقابله کنیم.

وی در ادامه گفت: اوباما هرچه به پایان دوره ریاست‌جمهوری خود نزدیکتر می‌شود از پیروزی در زمینه کنترل سلاح به‌واسطه فرمان اجرایی ناامیدتر می‌شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
شرمندگی اوباما بخاطر نامه نمایندگان کنگره آمریکا