فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پیام تسلیت جمعی از هنرمندان کرمانشاهی برای درگذشت معینی کرمانشاهی


به گزارش خبرگزاری فارس پیام تسلیت جمعی از هنرمندان کرمانشاهی برای درگذشت رحیم معینی کرمانشاهی به شرح زیر است:

«از شمار دو چشم یک تَن کَم/ وز شمار خِرد، هزاران بیش»

نادره مَرد هنر معاصر ایران‌زمین، استاد معینی کرمانشاهی از رنج زیستن رهایی یافت و شوکران مرگ را سقراط‌وار سر کشید تا به افق‌های اوج‌مند و بیکران مهر دوست بپیوندد. او از دل دودمانی برخاست که در پویه‌ی روزگاران، مشعلِ شُکوه نام ایران را در مرزهای غربیِ آریابوم برافروخته و فرهنگ مدنیت معاصر کرمانشاه، وامدار و مرهون اراده و اندیشه این خانان است.

تأسیس و بنیاد شاهکار تمدنی و معماری، تکیه معین‌الرعایا (معاون‌المُلک) به عنوان نخستین اثر ثبت‌شده یونسکو در دهه 50، به همت شخص استاد معینی، یکی از یادگارهای ماندگار این دودمان برای کرمانشاه و ایران است.

استاد معینی کرمانشاهی ادیبی آزاده، نقاشی شورمند، ترانه‌سرایی تصویرگرا و شاعری نامور و بلندآوازه بود که در سیمای آثارش درد روزگار، رنج انسان و کیمیای عشق تبلور و تجلی داشت.

او بر کامه‌ی پوشش بیکران و آفرینش بسیار در هنر و فرهنگ، آن‌گونه در مادّیت دست از تعلق شسته بود که حتی کاشانه‌ای برای کتاب‌های پُرشمار و آشیانه‌ای برای تن فرسوده‌اش در اختیار نداشت و تا واپسین رمق حیات، خانه‌به‌دوشی خامه‌نافروش باقی ماند.

«مرگ چنین خواجه، نه کاری‌ست خُرد»

جلال‌الدین کزازی، شهرام ناظری، محمدعلی چاوشی، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر و علی‌اکبر مرادی

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
خوشه چین : رحیم معینی کرمانشاهی