تاثیر ورزش در درمان سرطان پروستات


تاثیر ورزش در درمان سرطان پروستات

مطالعات در زمینه سرطان در انگلیس نشان داده است که ورزش می‌تواند درمانی برای سرطان پروستات باشد.

به گزارش سایت MNT، مطالعاتی در دانشگاه شفیلد هالام بر روی 50 مرد که سرطان پروستات داشتند انجام شد که نیمی از این مردان به مدت 12 ماه هر هفته، دو ساعت و نیم ورزش هوازی انجام می‌دادند و نیمی دیگر ورزش دائم و منظمی نداشتند.

سرطان پروستات در صورتی که به دیگر اعضای بدن منتقل نشده باشد گاهی اوقات قابل درمان است. ورزشکارانی که توانستند به مدت 12 ماه به صورت مرتب ورزش کنند از تاثیر ورزش در درمان بهره‌مند شدند. ورزش باعث می‌شود که سرطان پروستات به دیگر ارگان‌های بدن منتقل نشود.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: شواهد نشان داده است که مردانی که از نظر فیزیکی فعال هستند بهتر می‌توانند با سرطان پروستات دست و پنجه نرم کنند. هنوز کاملا تاثیرات ورزش بر وضعیت این افراد مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که ورزش بر رشد سلول‌های سرطانی تاثیر گذاشته و به ترمیم DNA کمک می‌کنند.

این گروه تحقیقاتی 8 سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معتقدند در صورتی که کاملا تاثیرات ورزش مشخص شود می‌توان در درمان سرطان پروستات پیشرفت خوبی داشت.

در انگلیس سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در بین مردان است. حدود 11 هزار نفر هر ساله بر اثر این بیماری در انگلیس جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از متخصصان درباره تاثیر ورزش بر این سرطان می‌گوید: ورزش کردن برای همه خوب است چه سرطان داشته باشیم و چه نداشته باشیم. با این حال این مطالعات کمک کرد تا بفهمیم که ورزش چه تاثیرات خاصی بر سرطان دارد و می‌تواند در درمان این بیماری کمک کند.


ویدیو مرتبط :
روش جدید درمان سرطان پروستات با کاربرد امواج صوتی