سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ نکاتی دانستنی قبل از نونوار کردن گوشی


آی تی آموزی/ نکاتی دانستنی قبل از نونوار کردن گوشیباشگاه خبرنگاران/ در سال نو که برخی قصد تعویض گوشی دارند این سوال پیش می آید که چه طور اطلاعات آن را پاک کنیم؟
هر سال افزایش رقابت بین تولید کنندگان تلفن همراه انتخاب کاربران برای خرید یک گوشی مورد علاقه را سخت تر می کند.

یکی از نکت مهم در تعویض یک گوشی پیش از خرید نوع یا نمونه جدید آن این است که هیچکس دوست ندارد عکس های خانوادگی خود را به صورت گسترده روی اینترنت و کانال های تلگرامی و برنامه های مشابه ببیند. اما چطور می توان امکانی را به وجود آورد که خیال هر کاربری از محفوظ ماندن اطلاعاتش جمع باشد؟

مدت ها پیش شرکت"Avast" برای نشان دادن اینکه به هیچ وجه نباید پاک کردن اطلاعات روی گوشی پیش از فروش آن را دست کم گرفت، تعدادی تلفن هوشمند از فروشگاه های اینترنتی مانند "ebay" خریداری کرد. مطمئنا صاحبان این دستگاه ها از اینکه اطلاعات شخصی آنها به دست کسی نخواهد افتاد مطمئن بوده و با خیال راحت آن ها را برای فروش عرضه کرده بودند.

اما متخصصین Avast موفق شدند درصد قابل توجهی از تصاویر شخصی این افراد را در حالی که گوشی های آنها به ظاهر کاملا خالی و بدون هیچ اطلاعات قبلی فروخته شده بود بازیابی کنند. پس بهتراست با استفاده از روش هایی که در ادامه خواهد آمد از بازیابی و انتشار اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی جلوگیری کنیم.

در iOS چه باید کرد؟
در این شرایط کار شما راحت تر است چون عملا گزینه های زیادی برای دسترسی به اطلاعات دستگاهتان در اختیار ندارید، بهترین و مطمئن ترین روش استفاده از تنظیمات پاکسازی خود دستگاه است. اپل از iOS 3 به بعد و در زمان عرضه نمونه ۳GS خود از یک روش کدگذاری سخت افزاری برای تامین امنیت اطلاعات کاربران استفاده می کند و با این روش تمام اطلاعات ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاه رمزنگاری می شوند. اما برای پاکسازی کامل گوشی اپل خود مسیر زیر را باید بروید:

Settings > Genera- > Rese> Erase al- Contenand Settings

شما می توانید تمام اطلاعات روی دستگاه اپل خود را با این روش به صورت کامل پاک کنید.

کاربر اندروید بخوانند
به شکل معمول آسان ترین راه که به فکر کاربران اندروید می رسد پاک کردن اطلاعات گوشی از راه "Factory Reset" است.

اگر چه با انجام چنین کاری می توانید تا حدی خیال خودتان را راحت کنید اما نیاز است تا برای پاک کردن آنها این روش ها را دنبال کنید.

نخست بایستی برای پاک کردن کامل اطلاعاتتان ابتدا آنها را رمزگذاری کنید.در این سیستم عامل بر خلاف iOS رمزنگاری به صورت سخت افزاری انجام نمی شود و این کار را خودتان باید به صورت دستی انجام دهید. پیش نیاز این موضوع شارژ کامل باتری و اتصال آن به شارژر است زیرا فرآیند آن مدتی طول خواهد کشید.

به "Settings" گوشی خود بروید و سپس بخش Security را باز کنید.سپس بخش "Encrypt Phone" تپ کنید. با این کار فرآیند آغاز می شود. بعد از گذشتن کمی بیش از یک ساعت کار رمزنگاری به اتمام می رسد.

پس از اتمام فرآیند رمز گزاری به Settings بگردید و در بخش "Backup & Reset" گزینه Factory Reset را انتخاب کنید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است فقط زمانی که از فروختن گوشی مطمئن هستید و میخواهید اطلاعاتتان را به صورت کامل پاک کنید این کار را انجام دهید چون پس از این کار دیگر امکان بازگردانی فایل ها تقریبا وجود نخواهد داشت.

همچنین می توانید برای اطمینان بیشتر می توانید پس از Reset کردن گوشی چند فایل با حجم بالا (برای مثال فایل های ویدئویی) روی حافظه گوشی کپی کرده و مجددا عملیات را تکرار کنید تا دیگر هیچ امکانی برای بازگردانی فایل های شخصی شما از روی گوشی وجود نداشته باشد.

و البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که که پیش از فروش گوشی هم حافظه جانبی و سیمکارت را باید از گوشی خارج کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نکاتی برای افزایش شارژ دهی گوشی های موبایل