گلاره عباسی: «نفس» را با «شیار 143» مقایسه نکنید


گلاره عباسی: «نفس» را با «شیار 143» مقایسه نکنیدجشنواره فیلم فجر/ بازیگر فیلم سینمایی «نفس» با تاکید بر اینکه این اثر کاملا متفاوت از فیلم «شیار 143» است، گفت: «شیار 143» به شدت تاثیرگذار بود و مخاطبانش را احساساتی کرد اما «نفس» فیلمی است که مخاطب باید درباره آن فکر کند.

گلاره عباسی با اشاره به برگزاری مراسم فرش قرمز در کاخ مردمی، اظهار کرد: همراهی و با مردم بودن، بسیار لذت بخش و مهم است چرا که مردم باید درباره فیلم نظر بدهند. تلاش سینماگران جلب رضایت مخاطبان است.
وی افزود: البته اینکه در جشنواره امسال نشست های مطبوعاتی با فاصله زمانی یک روزه برای نقد و بررسی برگزار می شود، اتفاق چندان خوبی نیست چرا که منتقدین چندین فیلم با موضوعات مختلف را تماشا می کنند و بررسی هر فیلم، به طور تخصصی صورت نمی گیرد.
بازیگر فیلم سینمایی «نفس» درباره همکاری مجدد با نرگس آبیار اذعان کرد: یکی از دلایل همکاری های من با نرگس آبیار، دوستی دیرینه مان است اما تجربه های خوب قبلی با این کارگردان و دیده شدن فیلم «شیار 143» می توانست دلیل محکم و قابل قبولی برای همکاری دوباره باشد. احساس کردیم به یک نقطه مشترک رسیده ایم و می توانیم با هم کار کنیم.
عباسی ادامه داد: به طور کل فیلمنامه «نفس» را دوست داشتم. اینکه فیلم از زاویه دید یک کودک دیده می شود، برای من جالب توجه است. تهیه فیلم کاری سخت بود که شاید هر کسی جرات و جسارت لازم برای پرداختن به آن را نداشته باشد.
وی فیلم های «شیار 143» و «نفس» را کاملا متفاوت از هم توصیف کرد و افزود: به نظرم فیلم ها نباید نسبت به هم مقایسه شوند و هر فیلم ژانر به خصوص خودش را دارد.
بازیگر فیلم «نفس» گفت: «شیار 143» به شدت تاثیرگذار بود و مخاطبانش را احساساتی کرد اما «نفس» فیلم خرد است. فیلمی که باید درباره اش فکر شود و قرار نیست مخاطب احساساتی شود. فیلمی که مخاطب را به گریه وا می دارد، صرفا تاثیرگذار نیست. البته ساختن فیلمی که تاثیرگذار باشد و اشک مخاطب را در نیاورد، سخت است.


منبع: جشنواره فیلم فجر


ویدیو مرتبط :
فیلم کامل شیار 143 - full movie SHIYAR 143