علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مرکز ریوی جانبازان شیمیایی در اصفهان راه اندازی می شود


حیدر ادیبان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز قرار بود دو سال پیش در بیمارستان شهیدرجایی اصفهان راه اندازی شود که بنا بدلایلی متوقف شد.
وی اظهار کرد: به این منظور امروز با دعوت از پروفسور 'نیکلاس شان هاپکینسون'( متخصص عارضه نارسایی مزمن تنفسی از انگلستان)، در باره راه اندازی این مرکز تبادل نظر شد.
کارشناس درمان جانبازان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: در این جلسه با حضور جمعی از متخصصان درمانی بنیاد شهید مقرر شد تا مقدمات دایر کردن این مرکز برای ارائه خدمات درمانی و آموزشی به جانبازان شیمیایی از سرگرفته شود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان بیشترین آمار جانبازان شیمیایی کشور را داراست، گفت: 11 درصد جانبازان شیمایی کشور که اکثر آنها نیز دارای مشکلات تنفسی هستند، متعلق به استان اصفهان است.
ادیبان خاطرنشان کرد: پروفسور نیکلاس شان هاپکینسون یکی از متخصصان برجسته انگلیسی در زمینه مشکلات ریوی و تنفسی است که طرح بازتوانی ریه برای جانبازان شیمیایی را ارائه داده است.
وی تصریح کرد: هاپکیینسون معتقد است که باید به ارائه خدمات درمانی و آموزشی به جانبازان شیمیایی در طول 6 تا 8 هفته پرداخت و پس از آن ادامه درمان را با اعزام تیم پزشکی و فیزیوتراپی و بازتوانی ریه در منازل آنان به نتیجه رساند.
وی به نقل از این پروفسور افزود: نباید هیچگاه زنجیره درمانی بیماران شیمیایی را قطع کرد و مشکل آنان تنها با استفاده از یک اسپری حل نخواهد شد.
هم اکنون مرکز ریوی تیشن در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران در حال راه اندازی است تا بتواند خدمات کامل و جامعی به جانبازان شیمیایی کشور ارائه دهد.
بنابر برخی آمار هم اکنون۶۰ هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که اکثر آنها در عملیات خیبر، بدر، فاو و همچنین در مناطق سردشت و بانه که دشمن از سلاح شیمیایی علیه مردم مظلوم ایران استفاده کرد، شیمیایی شده اند.
استان اصفهان در دوران جنگ تحمیلی بالغ بر 23 هزار شهید، 45 هزار جانباز و سه هزار و 700 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ت/6027/6994

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدیداز مرکز فرهنگی توانبخشی جانبازان شهیدمطهری اصفهان