علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«انصراف» نوشداروی اصولگرایان اصفهان برای بیمه کردن«وحدت و پیروزی»


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: از حدود یک سال پیش با توجه به توصیه‌های آیات عظام و پیشکسوتان عرصه اصولگرایی، مجمع اصولگرایان در شهر اصفهان شکل گرفت تا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مدل جامعی ارائه و پس از تصویب بر اساس آن فعالیت‌های انتخاباتی مجمع انجام شود.

در این ارتباط ابوالفضل قربانی عضو مجمع اصولگرایان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس مدل ارائه شده تمام افرادی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند بررسی و با شناسایی افرادی که در دایره اصولگرایی قرار داشتند، رزومه شخصی و برنامه‌های این افراد دریافت شد.

وی ادامه داد: سپس این افراد در جلسه مجمع اصولگرایان اصفهان با حضور حدود ۱۰۰ نفر از افراد سرشناس جریان اصولگرایی حضور یافته و برنامه‌های خود را ارائه کردند و مجمع نیز به شکل مستقیم با رای گیری، تعداد دو برابر ظرفیت نمایندگان شهر اصفهان یعنی ۱۰ نفر دارای بالاترین آراء را برای مصاحبه و بررسی بیشتر به مجمع دعوت  کرد.

قربانی بیان داشت: با توجه به یکسان بودن آرای نفر دهم و یازدهم در نهایت ۱۱ نفر به جلسات دعوت شدند و پس از انجام مصاحبه‌های طولانی در نهایت با نظر کارشناسان مزبور پنج نفر که دارای بیشترین آراء در میان مجمع بودند به شورای عالی معرفی و ترتیب رتبه‌بندی شش نفر دیگر نیز مشخص شد.

وی اضافه کرد: در نهایت پنج نفر پیشنهاد شده توسط شورای عالی مجمع نیز  تایید شدند و به عنوان فهرست مجمع اصولگرایان شهر اصفهان برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی به مردم  معرفی شدند.

موج انصراف‌های کاندیداهای اصولگرای اصفهان

 گرچه برخی از کاندیداها اصولگرایی ائتلاف جداگانه‌ای تشکیل و اعلام حضور کرده‌ا‌ند اما پس از معرفی این لیست پنج نفره شامل کمال حیدری، سید مجتبی خیام نکویی، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر و مجید نادرالاصلی که تاکنون هیچ تغییری را در آن شاهد نبوده‌ایم موجی از انصراف‌های کاندیداهای اصولگرای اصفهان شکل گرفته است.

با شکل گیری نهضت انصراف به نفع اتحاد در میان جامعه اصولگرایی اصفهان، تمامی کاندیداها هدف خود از این اقدام را ایجاد وحدت و انسجام در میان اصولگرایان ذکر کرده‌اند.

در روزهای اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله سخاوتی مدیر گروه اندیشه سیاسی و انقلاب پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی‌(ص) اصفهان، بیژن شمس عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان، سید مجید عاملیان مدیرکل سابق سازمان آموزش‌ و پرورش استان اصفهان و همچنین سید امیررضا علو، نوریان، ایزدیان و خلیلی از چهره‌های اصولگرا انصراف خود از حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند.

علوی پس از انصراف، تأکید کرد که از همان ابتدا توافق بر این بود که نظر اکثریت مجمع اصولگرایان را بپذیریم و تلاش کنیم تا مردم در انتخاب خود دچار سردرگمی نشوند.

همچنین سخاوتی دو ‌دلیل برای انصراف خود مطرح کرد و اظهار داشت: دلیل نخست جلوگیری از شکسته آرا و به دور دوم کشیده شدن انتخابات و زحمت دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت میان اصولگرایان هدف دیگرم برای انصراف است، تصریح کرد: اصولگرایان اصفهان تلاش بسیاری برای ایجاد وحدت و اتحاد انجام داده‌اند که قابل تقدیر است و باید از این وحدت شکل گرفته حمایت کرد.

سخاوتی، از دیگر نامزدهای انتخابات مجلس جبهه اصولگرایی هستند تقاضا کرد که برای حفظ وحدت بین نیروهای ارزشی و پیروان آرمان‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین جلوگیری از شکسته‌شدن آرا انصراف خود را اعلام کنند.

در این ارتباط ابوالفضل قربانی مسئول ستاد انتخابات مجمع اصولگرایان اصفهان در آخرین نشست دسته‌جمعی کاندیداهای ائتلاف اصولگریان این خبر را داد که تعدادی از کاندیداهای اصولگرای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از قطعی شدن لیست مجمع اصول‌گرایان از ادامه روند انتخابات انصراف دادند و برخی دیگر به زودی انصراف خواهند داد.

انصراف‌ها به شهرستان‌های اصفهان هم رسید

وی با بیان اینکه بسیاری از کاندیداهای حوزه انتخابیه اصفهان در حمایت از این فهرست انصراف دادند، بیان داشت: تعداد زیادی از این کاندیداها  نیز در یکی، دو روز آینده اعلام انصراف خواهند کرد چراکه معتقد هستند برای حرکت یکپارچه در راستای اصولگرایی وحدت اصولی‌ترین موضوع است.

این موج انصراف مختص شهر اصفهان نبوده است و در برخی شهرستان‌های اصفهان نیز کاندیداهای مستقل برای ایجاد وحدت میان اصولگریان انصراف می‌هد.

طی دو روز گذشته ۱۰ کاندیدای کاشانی شامل زهرا روحی نوش آبادی، محسن کاکلی، اکبر فرجی ارمکی، علیرضا مفرح، حسین نیکزاد، حجت الاسلام و المسلمین ارمی، علی محمود زاده مرقی، ابراهیم راحمی نوش آبادی، غلامرضا محمدی سده و جواد بیدگلی انصراف دادند.

سرهنگ جواد نائینی رئیس شورای اصولگرایان کاشان در این ارتباط اظهار داشت که این انصراف با هدف حفظ وحدت میان نیروهای اصولگرایی انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ نامزد از حوزه انتخاباتی کاشان و آران و بیدگل در صحنه رقابت باقی مانده‌اند.

بر اساس اطلاعات در دوره پایانی تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان از حوزه انتخابی کاشان و آران و بیدگل ۲۶ نفر از داوطلبان تایید شده بودند که ۱۰  نفر از آنها به نفع سید جواد ساداتی نژاد نامزد منتخب شورای اصولگرایان کاشان انصرف دادند.

لزوم حفظ وحدت در جبهه اصولگرایی اصفهان

در این ارتباط حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور از اعضای مجمع اصولگریان اصفهان با اشاره به لزوم حفظ وحدت در جبهه اصولگرایی اصفهان اظهار داشت: از مهمترین اتفاقاتی که در جبهه اصولگرایی اصفهان شاهد بودیم وحدت جامعه اصولگرایی بود که نتیجه آن را در ارائه فهرست واحد مجمع اصولگرایان اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم.

وی افزود: به واسطه وحدت ایجاد شده، امیدواریم نیروهای ارزشی که قصد حمایت از نظام، انقلاب و رهبری را دارند در کنار یکدیگر به همگرایی و موفقیت در انتخابات برسند.

عضو مجمع اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: وحدت در جبهه اصولگرایی نوید روحیه‌بخشی برای این جناح است که در روزها، ما‌ه‌ها و سال‌های آینده باید شاهد تداوم و گسترش آن در سطح کلان‌تر نظام باشیم.

وی با اشاره به حفظ وحدت با انصراف نامزدهای خارج از لیست ائتلاف اصولگرایان بیان داشت: فرآیند انجام شده در جبهه اصولگرایان اصفهان چند محور داشت که نخستین آن، جمع‌آوری رزومه و سوابق نامزدها بود و در ادامه انتخاب فهرست واحد اصولگرایان انجام شد.

مهروی‌پور با بیان اینکه لیست اعلام شده قوی و با شعار و رویه ویژه شامل نشاط، عزت و معیشت برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب همراه است، تاکید کرد: برای نهادینه‌کردن تفکر اصولگرایی و حمایت از این فهرست باید به وحدت اعلام شده پایبند بود و بر این اساس از دوستانی که در فهرست قرار نگرفته‌اند تقاضا می‌کنیم که در نهضت انصراف به نفع وحدت شرکت کنند تا نتایج قابل قبولی در این دوره از انتخابات شاهد باشیم.


ویدیو مرتبط :
کسانی که از یارانه انصراف دهند، بیمه رایگان می‌گیرند