فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کمیسیون فرهنگی مجلس از حرکت‌هایی نظیر نمایش «اروند خون» حمایت می‌کند


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در فرهنگسرای بهمن به تماشای نمایش «اروند خون» نشست.

حجت الاسلام والمسلمین سالک پس از تماشای نمایش «اروند خون» با حضور در پشت صحنه اثر ضمن تشکر از عوامل گفت: این حرفی که برای شما می گویم مربوط به سال 46 است، در آن زمان ما تئاتری را اجرا کردیم که روایتی از تاریخ اسلام بود با نام «سعید بن جبیر در مقابل جاج بن یوسف ثقفی»؛ جالب است بدانید که آن کسی که آن روز در نقش ثقفی بازی کرد امروز متفکر منافقین در اسرائیل و آمریکا است. بنده نیز سعید ابن جبیر را بازی کردم. این نمایش را ما پیش از انقلاب اسلامی در حضور نزدیک به چهار هزار دانش آموز اجرا کردیم.

وی تصریح کرد: یادم هست در آنجا آقای طبرسی، شهید هاشمی نژاد و بسیاری دیگر بودند. اما واقعا امشب با دیدن «اروند خو ن» چند نکته در نظرم آمد. نکته اول این بود که تاریخ دفاع مقدس ما با اجرای این نوع تئاترها که شکل حرفه ای صورت گرفته بود به صورت مجسم و این «اروند خون» باید در تمام کشور به شکل های مختلف رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به عوامل نمایش اظها داشت: نمایش شما یک نوع نوشتاری برای مخاطبانی است که جنگ را ندیده اند. شما نکات زیبای عملیات را به تصویر کشیده بودید. مسئله مهمی که دراین نمایش به آن اشاره شده بود، بُعد رضایت خانواده است، نوجوانان که شناسنامه خود را دست کاری می کردند تا بتوانند در جنگ حضو داشته باشند، شما روح بلند این شهدا و شجاعت آنان را به خوبی تصویر کردید.

حجت الاسلام سالک افزود: معنویت حاکم بر عملیات های را نیز شما به خوبی تصویر کردید. باید در اینجا اعلام کنم که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از این نوع حرکت ها مانند نمایش «اروند خون» حمایت می کند. نباید فراموش کنیم که 70 درصد فراگیری افراد از طریق چشم است، پس بدون شک تاثیر آثار هنری بی بدیل است. امیدوارم بتوانیم که تئاتر کشور را کمک کنیم.

نمایش «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقاخانی، کارگردانی کوروش زارعی و تهیه کنندگی حمید نیلی از هشتم آذر ماه هر روز ساعت 18:30 در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌روند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال تلگرامی نمایش به نشانی @arvandkhoon و نشانی اینستاگرام AravadKhoon مراجعه کنند.

همچنین قاسم زارع، ایوب آقاخانی، وحید آقاپور، سروش طاهری، حسین پور کریمی و وفا طرفه بازیگران این اثر نمایشی هستند و دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه کننده، حمید نیلی، طراح حرکت، علی براتی، دستیار حرکت، رضا راد، طراحان صحنه، سهیل میرسپاسی و حمید زمزم، آهنگساز، بامداد افشار، طراح لباس، مژگان عیوضی، دوخت لباس، حسین پناهی، دستیار کارگردان و برنامه ریز، حسین دیردار، طراح پوستر و برورشور، مهدی رایگانی، مدیر تولید، امیر کلاته، طراح گریم، حسام حیدری و مدیر روابط عمومی، صابر نیلی، تشریفات، امیرحسین بهپورنیا، امور رسانه ای، راحله قبادی.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7XROXM


ویدیو مرتبط :
انتقاد امیر جعفری از اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس