فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تجلیل از آهنگساز فیلم محمد(ص) در جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بابک ربوخه افزود: آیین اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی دوشنبه هفتم دی ماه در شب میلاد حضرت محمد(ص) با تجلیل از «ای آر رحمان» آهنگساز فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی و بزرگداشت «لوریس چکناواریان» خالق سمفونی «رسول عشق و امید» در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار می شود.
ربوخه اجرای موسیقی فیلم محمد رسول‏الله ساخته «موریس ژار» توسط گروه موسیقی نظامی، اجرای قطعه مشترک موسیقی توسط تمامی گروه های شرکت کننده و رونمایی از آلبوم «کیوان پهلوان» و آلبوم موسیقی پیامبر مهربانی را از دیگر بخش های آیین اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی عنوان کرد.
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره ویژگی های جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی گفت: این جشنواره با هدف معطوف ساختن ذهنیت جهان به صفات رحمت و مهربانی پیامبر طراحی شد و برگزاری چنین جشنواره‏ای با این مضمون تا به امروز سابقه نداشته است.
وی با اشاره به حضور 16 گروه موسیقی از هشت استان کشور و هشت کشور مسلمان در این جشنواره، افزود: به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با هماهنگی وزارت امور خارجه، بیش از 80 میهمان نوازنده جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی به مدت یک هفته در هتل فردوسی تهران میهمان مردم تهران شدند.
نخستین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور هنرمندانی از ایران و 8 گروه خارجی در فرهنگسراهای پایتخت در حال برگزاری است.

*برنامه دومین روز جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی
در دومین روز از جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی، شنبه پنجم دی ماه گروه های مختلف موسیقی از هشت استان ایران و هفت کشور در فرهنگسراهای اندیشه، ارسباران، ابن سینا و بهمن روی صحنه می روند.
بر این اساس در فرهنگسرای اندیشه، گروه موسیقی «امقران» از کشور مراکش و گروه «چشتیه» از کشور افغانستان از ساعت 18 تا 19 به اجرا می پردازند و در ادامه گروه های موسیقی «آفتاب» از استان لرستان و «کرمانج» از خراسان روی صحنه می روند.
فرهنگسرای ارسباران نیز میزبان چهار گروه موسیقی است. طبق برنامه در سالن آمفی تئا تر این فرهنگسرا گروه موسیقی «شوشا داغلاری» از کشور جمهوری آذربایجان و گروه «کاماندار مکتبی» از کشور گرجستان و سپس گروه های «عاشیقلار» از استان آذربایجان شرقی و «مهر آیین» از کردستان به اجرای موسیقی می پردازند.
نوازندگان گروه «حضرت رسول الله» از کشور عراق و گروه سنتی «نوا» به همراه هنرمندان گروه «آوای شول» استان گیلان و هنرمندان گروه «هامون» سیستان و بلوچستان نیز ساعت 18 شنبه در سالن نغمه فرهنگسرای بهمن به اجرای موسیقی می پردازند و فرهنگسرای ابن سینا نیز میزبان چهار گروه موسیقی «کارس کایناغی» از کشور ترکیه، «آسمان» از تاجیکستان، «انتظار» از استان مازندران و «آوای موج» از استان بوشهر است.

*برنامه آخرین روز اجرای گروه های موسیقی در جشنواره پیامبر مهربانی
عصر یکشنبه ششم دی، آخرین روز اجرای گروه های موسیقی در جشنواره پیامبر مهربانی، گروه هایی از کشورهای ایران، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان، عراق، مراکش و افغانستان در فرهنگسراهای ارسباران، بهمن، ابن سینا و خاوران روی صحنه می روند.
از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران، چهار گروه موسیقی «کارس کایناغی» از کشور ترکیه، «آسمان» از تاجیکستان، «انتظار» از استان مازندران و «آوای موج» از استان بوشهر به هنرنمایی می پردازند و همزمان در فرهنگسرای ابن سینا، نوازندگان گروه «حضرت رسول الله» از کشور عراق و گروه سنتی «نوا» به همراه هنرمندان گروه «آوای شول» استان گیلان و هنرمندان گروه «هامون» سیستان و بلوچستان در مدح پیامبر اعظم (ص)، موسیقی اجرا می کنند.
در جنوب تهران هم سالن نغمه فرهنگسرای بهمن پذیرای گروه موسیقی «شوشا داغلاری» از کشور جمهوری آذربایجان، گروه «کاماندار مکتبی» از کشور گرجستان و گروه های «عاشیقلار» از استان آذربایجان شرقی و «مهر آیین» از کردستان است.
در فرهنگسرای خاوران، از ساعت 18 تا 19 گروه موسیقی «امقران» از کشور مراکش و گروه «چشتیه» از کشور افغانستان به اجرا می پردازند و در ادامه گروه های موسیقی «آفتاب» از استان لرستان و «کرمانج» از خراسان روی صحنه می روند.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تیزر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه محمد (ص) پیامبر صلح